Opel Adam z nową automatyczną skrzynią
Kolejna generacja zautomatyzowanej przekładni Opla Easytronic debiutuje w miejskim Adamie
Na salonie samochodowym w Stambule debiutuje właśnie Opel Adam z nową, zautomatyzowaną przekładnią Easytronic 3.0. Ma ona łączyć zalety skrzyni manualnej oraz automatycznej.
Z konstrukcyjnego punktu widzenia, mamy do czynienia z pięciostopniową, ręczną przekładnią o obniżonym tarciu wewnętrznym. Za obsługę sprzęgła odpowiada elektryczno-hydrauliczny siłownik, a układ elektroniczny wybiera poszczególne przełożenia.
Pracując w trybie automatycznym, skrzynia Easytronic stara się maksymalnie obniżyć zużycie paliwa w czym mają pomagać jej długie przełożenia. Alternatywnie kierowca może samodzielnie, sekwencyjnie zmieniać przełożenia.
Skrzynie zautomatyzowane charakteryzują się zazwyczaj dość powolną pracą, ale Opel zapewnia, iż w Easytronic 3.0 udało się wyeliminować ten problem. Przekładnia ma zapewniać płynną i szybką zmianę biegów.
Jest ona łączona z wolnossącym silnikiem 1.4 l o mocy 87 KM i według zapewnień producenta, pozwala na obniżenie zużycia paliwa. Zamiast średniego spalania na poziomie 5 l/100 km, w przypadku przekładni manualnej, z Easytronic ma wynosić ono 4,7 l/100 km. Niestety w danych technicznych znajdziemy również informację o tym, że pogarsza ona przyspieszenie do 100 km/h z 12,5 s do 13,9 s.
Opel Adam z nową, zautomatyzowaną skrzynią jest już dostępny w sprzedaży. Wymaga ona dopłaty 3500 zł.