Nowy Volkswagen Passat - wielka galeria zdjęć

Światowa premiera nowego Passata w Paryżu za nami. Przy okazji Volkswagen ujawnił więcej szczegółów na temat gamy silnikowej modelu.

Volkswagen Passat (B8)
Volkswagen Passat (B8)Volkswagen

Volkswagen Passat (B8)

Volkswagen Passat (więcej informacji)

Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen
Volkswagen Passat (2015)Volkswagen

Ósme pokolenie Passata nie kryje ambicji sięgających segmentu premium. W ubiegłym roku sprzedaż aut klasy średniej popularnych marek spadła w Europie o 22 proc. - właśnie ze względu na rosnącą popularność modeli premium, a także z powodu odpływu klientów w stronę SUV-ów. Sam Passat, mimo utrzymania tytułu klasowego lidera, zaliczył 20-proc. spadek popularności (156 tys. nabywców). Klientów ubyło mu nawet w rodzimych Niemczech (-23 proc.; 72 tys. egzemplarzy).

Volkswagen chce odwrócić ten trend, pozycjonując nowego Passata zdecydowanie bliżej rewiru zarezerwowanego dotąd dla Audi A4. I chociaż poszczególne elementy jego wyposażenia znamy już z aut konkurencji (choćby cyfrowy panel zegarów z Insignii czy LED-owe oświetlenie z Peugeota 508), to cały zestaw - choć opcjonalny - imponuje: wyświetlacz head-up, 12,3-calowy ekran wskaźników, asystent parkowania pozwalający na półautomatyczne parkowanie prostopadłe przodem, aktywny tempomat z funkcją jazdy w korku (poniżej 60 km/h kręci kierownicą w celu utrzymaniu pośrodku pasa ruchu, o ile kierowca trzyma obie ręce na wieńcu) czy asystent awaryjnego hamowania z funkcją rozpoznawania pieszych.

Powściągliwa, elegancka stylizacja Passata - utrzymana w stylu znanym z Golfa VII, z kilkoma mocniej zaakcentowanymi przetłoczeniami - skrywa bardziej obszerną niż dotychczas kabinę. Przy praktycznie niezmienionej długości (4767 mm długości, o 2 mm mniej od B7), Passat B8 jest szerszy, niższy i ma większy rozstaw osi kosztem krótszych zwisów. Jego nadwozie mierzy 1832 mm szerokości (+12 mm) i 1456 mm wysokości (-14 mm), a rozstaw osi - 2791 mm (+79 mm). Pojemność bagażnika sedana wzrosła o 21 l, do 586 l, a kombi - o 47 l, do 650 l (1780 l po złożeniu tylnej kanapy). Wewnątrz uwagę zwraca m.in. oświetlenie w kilku kolorach do wyboru oraz gniazdko 230V dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń.

Volkswagen Passat (B8)Volkswagen

Passat to kolejny model koncernu VW zbudowany na modułowej platformie MQB. Dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów i lepszym "upakowaniu" podzespołów, jego masa własna spadła względem poprzednika nawet o 85 kg. W połączeniu z bardziej aerodynamiczną karoserią przekłada się to ana sięgający 20 proc. spadek zużycia paliwa. W układzie jezdnym bez zmian - z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu układ wielowahaczowy, aktywne amortyzatory w opcji. W układzie kierowniczym zastosowaną znana już z Golfa przekładnię o zmiennym przełożeniu.

Paleta silnikowa Passata B8 ma docelowo obejmować jednostki o mocy od 120 do 280 KM, standardowo łączone z systemem start-stop oraz 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. Wyjątkiem są najmocniejsze odmiany benzynowa i wysokoprężna, seryjnie współpracujące ze zautomatyzowanymi, dwusprzęgłowymi przekładniami DSG (dla pozostałych wersji DSG będzie stanowić opcję). W ofercie znajdą się: benzynowe motory TSI o pojemnościach 1.4 (125 i 150 KM; ten drugi z systemem odłączania połowy cylindrów podczas spokojnej jazdy), 1.8 (180 KM) lub 2.0 (220 i 280 KM), a także turbodiesle TDI - 1.6 (120 KM) albo 2.0 (150, 190 i 240 KM; ten ostatni z dwiema turbosprężarkami oraz napędem na obie osie w standardzie). Po raz pierwszy dostępna też będzie 218-konna hybryda GTE (więcej informacji: Passat zużywający mniej niż 2 l/100 km).

Przypomnijmy, że nowego Passata można zamawiać już w polskich salonach. Pierwsze egzemplarze modelu dotrą do klientów w listopadzie br. (więcej informacji: cennik nowego VW Passata).

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas