Nowy Opel Viviaro jest już w Polsce

Opel rozpoczął przyjmowanie zamówień na nowego Vivaro, oferowanego w cenie od 90 250 zł. Pierwsze egzemplarze klienci odbiorą już na przełomie lata i jesieni bieżącego roku.

Opel oferuje nowe Vivaro w czterech wersjach. Vivaro Furgon w podstawowej konfiguracji oferowany jest od 90 250 zł1. Samochód o długości 4,60 m (wersja krótka — Kompakt) jest wyposażony w silnik Diesla o pojemności 1,5 litra i mocy 102 KM, współpracujący z 6‑biegową przekładnią manualną. Vivaro Furgon Kompakt ma 4,6 m3 przestrzeni ładunkowej z możliwością jej powiększenia do 5,1 m3 dzięki opcjonalnej klapie FlexCargo w przegrodzie za kabiną, która umożliwia przewóz przedmiotów o długości 3,32 m (zamiast standardowych 2,16 m). W samochodzie z opcjonalną klapą FlexCargo oparcie środkowego fotela można złożyć, uzyskując podręczny stolik i zamieniając kabinę furgonu w mobilne biuro. Długość i kubatura przestrzeni ładunkowej Vivaro zwiększa się aż do odpowiednio 4,02 m oraz 6,6 m3 w wersji Extra Long.

Reklama

Nowe Vivaro w wersji furgon z kabiną załogową, z miejscami nawet dla sześciu osób w dwóch rzędach, kosztuje od 109 550 zł1. Jeszcze większą elastyczność oferuje, dostępne już wkrótce, Vivaro Furgon Flex z kabiną załogową, czyli z podnoszącą walory użytkowe samochodu składaną przegrodą i drugim rzędem foteli. Podłoga przestrzeni ładunkowej w tym wariancie jest wyłożona drewnem i ma antypoślizgową powierzchnię z aluminiowymi prowadnicami.

Trzecią odmianą jest osobowy Vivaro Kombi, którym w zależności od wersji wyposażenia i konfiguracji foteli może podróżować do 9 osób. Wersja ta jest dostępna w cenie od 120 000 zł.

Kierowcę wspomagają systemy współpracujące z przednią kamerą i czujnikami radarowymi. Są to między innymi: asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny tempomat z ogranicznikiem prędkości, system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją hamowania awaryjnego, ostrzeżenie o pojazdach w martwym polu oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

Vivaro po raz pierwszy może być wyposażony w opcjonalny wyświetlacz projekcyjny, na którym w polu widzenia kierowcy podawane są ważne informacje, takie jak prędkość, ustawienia poszczególnych systemów wspomagających prowadzenie pojazdu oraz wskazówki nawigacji. Kolejną nowinką jest panoramiczna kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni. Obraz strefy za pojazdem jest przekazywany na siedmiocalowy kolorowy ekran dotykowy pokładowego systemu Multimedia lub Multimedia Navi Pro. Obydwa systemy są kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto. Multimedia Navi Pro oferuje nawigację z mapami 3D całej Europy.

Stabilność i bezpieczeństwo na śliskiej nawierzchni — błocie, piasku lub śniegu — gwarantuje zaawansowany układ kontroli trakcji IntelliGrip. Dodatkowy pakiet budowlany obejmuje prześwit podniesiony o 25 mm oraz osłony podwozia. W przyszłości klienci będą mogli zamówić również wersję z napędem na wszystkie koła zaprojektowanym przez firmę Dangel.

Już w 2020 roku oferta zespołów napędowych zostanie poszerzona o w pełni elektryczną wersję Vivaro z zasilaniem akumulatorowym. Opel rozpocznie tym samym elektryfikację swojej oferty lekkich pojazdów użytkowych.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy