Nowy Lexus RC w detalach

Od momentu pojawienia się w salonach sprzedaży w 2014 roku, RC to jeden z tych modeli Lexusa, które jednoznacznie kojarzą się z angażującą jazdą i sportowym designem. Udoskonalony RC zachowuje wszystkie zalety obecnego modelu, ale przenosi je na wyższy poziom, przejmując najnowszą ewolucję charakterystycznego dla Lexusa designu i drapieżniejszą dynamikę jazdy, inspirowaną flagowym coupé Lexusa, modelem LC.

W ramach face liftingu dodano wyróżniające się elementy, jak nowy narożnik zderzaka, czy wzór siatki wlotu powietrza, składającej się z kształtów stopniowo zmieniających się między górną a dolną częścią wlotu. Pionowy układ wyjątkowo małych potrójnych reflektorów LED i nowe światła pozycyjne LED w kształcie litery L zwiększają wyrazistość samochodu.

W narożnikach tylnego zderzaka dodano wyloty kanałów powietrza, co zapewnia większą stabilność prowadzenia i lepsze ogólne wrażenia z jazdy, podobnie jak większy rozstaw kół i niżej położony środek ciężkości.Tylne lampy zespolone mają teraz bardziej wyraziste soczewki w kształcie litery L, które stanowią nową sygnaturę sportowych coupé Lexusa.

Reklama

Nowy RC F SPORT ma ten sam wzór siatki wlotu powietrza, który wyróżnia wszystkie modele Lexus F SPORT. Wyposażono go także w wiele innych niestandardowych detali nadwozia i wnętrza, które występują tylko w tych szczególnych wersjach samochodów Lexusa. Należą do nich mocno wystylizowane 19-calowe obręcze kół, wykonane z lekkiego stopu, inspirowane wzorami stosowanymi we flagowym sedanie LS i coupé LC.

We wnętrzu nowego RC znajdziemy teraz ozdobnie szczotkowane detale na elementach sterowania systemem ogrzewania i paneli audio. Poduszki chroniące kolana po obu stronach konsoli centralnej zostały powiększone i uniesione wyżej, dając wrażenie większej przestrzeni z przodu kabiny. Podparcia dłoni na kierownicy zostały zmienione, a na ich powierzchni dodano przeszycia. Nowy zegar analogowy, identyczny z zegarem z modelu LC, znajduje się wysoko na desce rozdzielczej, co też stało się już charakterystycznym detalem dla sportowych coupé Lexusa. W RC F SPORT dostępne będą nowe opcje wykończenia wnętrza, w tym aluminiowe elementy Naguri lub Brushed Metal. W sumie nabywcy RC otrzymają do wyboru pięć opcji.

Kolory wykończenia wnętrza obejmują Ochrę, która jest również oferowana w LC, a także Mustard, któremu towarzyszą subtelne żółte akcenty, umieszczone na czarnym tle. Dostępnych będzie siedem kombinacji kolorów wnętrza, w tym te zarezerwowane dla wersji F SPORT.

Inżynierowie Lexusa dążyli do poprawy aerodynamiki samochodu i precyzyjnego zestrojenia zawieszenia oraz zespołu napędowego. Udoskonalenia aerodynamiczne, uzyskane dzięki detalom takim jak nowy, płetwowy kształt przekrojów listew okien bocznych czy kanały powietrza z wyprowadzeniami w tylnym zderzaku, zapewniły lepszą stabilność prowadzenia. Nowe 19-calowe obręcze kół z oponami o większej przyczepności zapewniają bezpośrednią reakcję na ruchy koła kierownicy. Wprowadzono również nowe amortyzatory, które oferują znaczną siłę tłumienia przy mniejszych prędkościach ruchów pionowych zawieszenia kół, w zawieszeniu zastosowano też sztywniejsze tuleje metalowo-gumowe.

Nowy RC przeszedł rozległy program testów w rzeczywistych warunkach, podczas których inżynierowie odpowiedzialni za podwozie stale dostrajali jego parametry, aby uzyskać jak najwyższą jakość jazdy i jak najlepsze prowadzenie się samochodu. Reakcje 2-litrowego turbodoładowanego silnika na zmiany położenia przepustnicy zostały skorygowane, by zapewnić bardziej bezpośrednie wrażenie przyspieszania.

Nowa wersja Lexusa RC zadebiutuje 2 października podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Sprzedaż nowego modelu w Europie rozpocznie się pod koniec 2018 roku.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy