Nowe Subaru Impreza - wersja europejska

Choć nowa Impreza zadebiutowała za oceanem wiosną 2011 roku, do Europy trafia dopiero teraz. Na razie nie będzie jednak oferowana w Polsce.

Subaru Impreza (2013) - wersja europejska
Subaru Impreza (2013) - wersja europejskaSubaru

Czwarte wcielenie kompaktowego Subaru to stylistyczna ewolucja poprzedniczki. Wyraziste spojrzenie i pękate nadkola wyglądają znajomo - znane są już bowiem z oferowanego u nas od roku crossovera XV, bazującego właśnie na nowej Imprezie.

Karoseria z wydłużonym o 2,5 cm w stosunku do poprzedniczki rozstawem osi (do 264,5 cm) zapewnia więcej przestrzeni pasażerom, a cieńsze słupki sprzyjają lepszej widoczności z miejsca kierowcy. Jak bardzo urosły kompakty - nie tylko ten Subaru - świadczy fakt, że aktualna Impreza dogoniła wymiarami pierwsze dwie generacje Legacy z lat 90. Karoseria hatchbacka mierzy 441,5 cm długości, 174 cm szerokości i 146,5 cm wysokości, a jego bagażnik ma pojemność 380 l.

Subaru Impreza (2013) - wersja europejskaSubaru

Za drzwiami auta czeka po japońsku poukładany kokpit z atrakcyjnymi zegarami oraz centralnie umieszczonym wyświetlaczem komputera pokładowego.

Subaru Impreza (2013) - wersja europejskaSubaru

Przednie koła samochodu opierają się na kolumnach MacPhersona, a tylne zawieszenie wykorzystuje konstrukcję wielowahaczową.

W walce o niższy apetyt nowa generacja Imprezy jest bardziej aerodynamiczna i lżejsza od poprzedniej (odmiana z manualną przekładnią waży 1320 kg zamiast 1345 kg). 

Północnoamerykańską wersję modelu napędza wolnossący, 2-litrowy bokser, który zastąpił stosowaną wcześniej jednostkę o pojemności 2,5 litra. Generuje on moc 148 KM i 197 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zużywając średnio 6,5 l/100 km. Wynik ten stawia Imprezę wśród najoszczędniejszych aut 4x4 oferowanych w USA. Siła napędowa płynie do kół obydwu osi za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni ręcznej lub przekładni bezstopniowej.

Europejska Impreza dostępna będzie z nowym, benzynowym bokserem o pojemności 1,6 litra, mocy 114 KM i 150 Nm maksymalnego momentu, sprzężonym z ręczną skrzynią o 5 przełożeniach lub bezstopniową przekładnią Lineartronic. Z tą pierwszą auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 12,3 s i osiąga maksymalną prędkość 185 km/h. Średnie zużycie paliwa według Subaru wynosi 6,2 l/100 km. Symetryczny napęd na obie osie - seryjny.

W Niemczech auto zadebiutuje w marcu br.; na naszym rynku rocznik modelowy 2013 nie będzie oferowany.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas