Nowe Audi Q7 na diecie
Audi odlicza ostatnie miesiące do premiery nowej generacji Q7. Model będzie o około 350 kg lżejszy od poprzednika.
Druga generacja Audi Q7 powstanie na nowej platformie MLB, z której w przyszłości skorzysta cała paleta SUV-ów koncernu VW - kolejne wcielenia Touarega i Cayenne, a także nowe modele Lamborghini i Bentleya.
Zastosowanie wysokowytrzymałej stali, aluminium oraz modułowa budowa pozwolą zmniejszyć masę samochodu o blisko 350 kg. Dla przykładu, produkowane obecnie Audi Q7 3.0 TDI (245 KM) waży 2342 kg, a porównywalne BMW X5 xDrive 30d odczuwalnie mniej, bo 2145 kg.
Design nowego Q7 będzie nawiązywał do stylizacji prototypu Lane Cross Coupe i zyska ostrzejsze kontury oraz nową wersję typowego dla Audi wlotu powietrza, zwanego single frame. W wyposażeniu - nowinki z limuzyn A6 i A8, w tym LED-owe oświetlenie oraz gładzik ułatwiający sterowanie multimediami.
Do napędu Q-siódemki posłuży szeroka gama jednostek, w tym turbodoładowane, benzynowe silniki 3.0 V6 i 4.0 V8 o mocy, odpowiednio, około 310 i 435 KM, oraz turbodiesle 3.0 V6 (ponad 250 KM) i 4.2 V8 (około 400 KM). W ofercie pojawi się również odmiana hybrydowa, wykorzystująca słabszy z motorów wysokoprężnych.
Śladem konkurencyjnego Mercedesa ML oraz BMW X5, nowe Q7 wzbogaci się o bazowego, 4-cylindrowego turbodiesla o pojemności 2 litrów i mocy około 200 KM. Niewykluczone także, że Audi przedstawi sportową odmianę SQ7, mającą konkurować z ML/GL 63 AMG oraz X5 M.
Nowe Audi Q7 pojawi się na rynku pod koniec 2014 roku.
msob