Nowa twarz Volvo - lifting S60, V60, XC60, V70, XC70 i S80

Na stoisku Volvo w Genewie wystąpi niemal cała gama odnowionych modeli.

Volvo - podobnie jak Audi - stawia na unifikację. Wszystkie modele poza V40 i XC90 otrzymały zespolone przednie lampy, szeroką osłonę chłodnicy z większym emblematem i nowy przedni zderzak z eleganckimi, lśniącymi akcentami. Z tyłu zmienił się układ lamp (teraz z diodami LED), nowe są także wzory obręczy o średnicy nawet 20 cali. W efekcie samochody szwedzkiego producenta wyglądają na szersze i niższe niż dotychczas.

W kabinie zastosowano nowe odcienie tapicerki i podsufitki oraz drewniane okładziny, dodatkowe listwy ozdobne oraz panel zegarów z wyświetlaczem TFT i centralnie umieszczonym obrotomierzem, znany z najnowszego V40. Za sterowanie odświeżonym systemem multimedialnym z dostępem do internetu odpowiada 7-calowy ekran na podczerwień - można go obsługiwać nawet w rękawiczkach. W V70, XC70 i S80 o odpowiedni nastrój po zmroku dba pakiet Ambient Light z subtelnym podświetleniem boczków drzwi i elementów deski rozdzielczej.

Reklama

Nabywcy S60 mają teraz do wyboru cztery wersje zawieszenia: Touring, Dynamic, Four-C (z adaptacyjnym tłumieniem) oraz Lower Sport Chassis (obniżone zawieszenie sportowe, poprzednio zarezerwowane wyłącznie dla aut z pakietem R-Design). S80 dostępne jest z trzema rodzajami układu jezdnego: Comfort, Lowered Sport Chassis (obniżone zawieszenie sportowe) oraz Four-C (z adaptacyjnym tłumieniem).

W ramach liftingu większość modeli może pochwalić się niższym zużyciem paliwa. Przykładowo, S60 ze 115-konnym turbodieslem o pojemności 1,6 litra i ręczną przekładnią zużywa średnio według Volvo 4 l/100 km, a ze 150-konnym silnikiem benzynowym 1.6 z turbodoładowaniem i automatyczną skrzynią - 6,8 l/100 km. Większe S80 z 2-litrowym turbodieslem (163 KM) i manualną przekładnią potrzebuje średnio 4,9 l/100 km.

Lista wyposażenia wybranych wersji wzbogaciła się o podgrzewaną przednią szybę i koło kierownicy, kierownicę z manetkami do zmiany biegów oraz układ Active High Beam Control, automatycznie zmieniający światła drogowe na mijania i odwrotnie. Wszystkie odmiany XC60 otrzymają układ Corner Traction Control, czuwający nad przyczepnością na łukach poprzez przyhamowywanie kół po wewnętrznej stronie auta.

W ofercie dostępne są również systemy bezpieczeństwa z rodziny IntelliSafe, m.in. układ identyfikujący zagrożenie kolizją czołową, potrąceniem pieszego, monitorujący martwe pole samochodu, rozpoznający znaki drogowe oraz ostrzegający przed ruchem na torze poprzecznym, np. podczas opuszczania miejsca parkingowego.

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy