Nowa Mazda MX-5 wyceniona w Polsce
Czwarta generacja legendarnego roadstera trafi do salonów we wrześniu, ale zamówienia można składać już teraz.
Mało jest samochodów, które budzą tak dużo i tak jednoznacznie pozytywnych emocji jak MX-5. Przez ponad ćwierć wieku obecności na rynku model ten zdobył rzesze fanów, zyskując przy tym miano motoryzacyjnej ikony. Stał się również synonimem dla pojęcia "roadster idealny".
Kolejne wcielenia MX-5, z najnowszym włącznie, Mazda przygotowywała zgodnie z japońską koncepcją Jinba Ittai wyrażającą jedność i harmonię jeźdźca z koniem. Przekłada się to na tak chwalone w przypadku tego modelu poczucie zespolenia kierowcy z samochodem.
Czwarta generacja MX-5, mimo wielu wprowadzonych nowości i unowocześnień, zachowuje to, co odpowiada za wyjątkowość tego modelu. To wciąż auto małe, zgrabne, tylnonapędowe, lekkie (a w nowym wydaniu nawet o 100 kg lżejsze od poprzednika), z idealnie równym rozkładem mas między przednią i tylną osią. Wyraźnym ukłonem w stronę klasyki jest także składany ręcznie miękki materiałowy dach.
W przypadku MX-5 tradycja idzie zgodnie w parze z nowoczesnością, bo ten samochód to także najnowsza technologia SKYACTIV i stylistyka KODO.
Auto dostępne jest w dwóch wersjach silnikowych SKYACTIV-G: 1.5 o mocy 131 KM i 2.0 rozwijającej 160 KM. Ta druga dostępna jest także z oszczędzającymi środowisko i energię technologiami i-stop oraz i-ELOOP. Obie jednostki napędowe łączone są z 6-biegową przekładnią manualną.
Do wyboru mamy trzy wersje wyposażeniowe: SkyENERGY, SkyPASSION i SkyFREEDOM. I tu ciekawostka - nazwę tej ostatniej, najbogatszej, zawdzięczamy zwycięzcy konkursu, jaki zorganizowano dla członków MX-5 Klub Polska. Jej autorem jest Michał Opłocki, właściciel dwóch egzemplarzy MX-5 pierwszej generacji.
Już w podstawowej wersji SkyENERGY wyposażenie jest bogate. Znalazły się w nim m.in. światła diodowe, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (z silnikiem 2.0), komputer pokładowy, tempomat, gniazdo AUX, port USB, duży, bo aż 7-calowy, wyświetlacz multimedialnego systemu rozrywki i łączności MZD Connect oraz klimatyzacja manualna.
Najbogatsza SkyFREEDOM to dodatkowo także m.in. system adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFLS), system monitorowania martwego pola (BSM), monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA), tapicerka z Alcantary, fotele Recaro, zawieszenie Bilstein oraz system nagłośnienia BOSE z głośnikami w zagłówkach.
Cennik nowej Mazdy MX-5
SkyENERGY SkyPASSION SkyFREEDOM
1.5 l 131 KM 89 900 zł - -
2.0 l 160 KM 96 900 zł 103 900 zł -
2.0 l 160 KM i-stop & i-ELOOP - - 118 900 zł