Nissan X-Trail - co oferuje nowego?
Rodzinny crossover Nissana ma teraz nowe silniki, a także kilka ciekawych opcji przydatnych w trasie oraz... na biwaku.
X-Trail oferuje sporo przestrzeni i wiele opcji jej wykorzystania. Przykładowo 565-litrowy bagażnik wyposażony jest w system podziału z wykorzystaniem półek i przegród, oferujący aż 9 różnych konfiguracji. W zamaskowanych przegródkach można bezpiecznie schować cenniejsze przedmioty. Auto dostępne jest też w wersji siedmioosobowej.
Bardzo interesującą opcją jest możliwość rozbicia namiotu na dachu tego modelu. Wystarczą osadzone na relingach zwykłe belki dachowe, identyczne jakie wykorzystujemy do montażu uchwytów rowerowych i w prosty sposób w piętnaście minut można "rozbić" namiot. Aby wejść do środka, wystarczy wmontować w specjalne uchwyty drabinkę, po wejściu zamontować rurkową konstrukcję tylnego okna i gotowe. Co ważne, namiot na dachu nie odkształca karoserii ani relingów. Konstrukcja samochodu musi wytrzymać dachowanie, a więc bezproblemowo radzi sobie również z "sypialnią na dachu".
Źródłem mocy Nissana X-Traila są nowe, jednostki napędowe. Diesel 1.7 dCi to silnik o mocy 150 KM, dostępny z napędem na jedną lub obie osie oraz sześciobiegową przekładnią manualną lub bezstopniowym automatem Xtronic. Natomiast silnik benzynowy 1.3 DIG-T o mocy 160 KM jest oferowany z napędem na przednią oś i automatyczną przekładnią dwusprzęgłową.
Choć X-Trail nie jest "terenówką" do ekstremalnych wyczynów, świetnie radzi sobie podczas jazdy po bezdrożach, między innymi dzięki napędowi na obie osie oraz ponad 20-centrometrowemu prześwitowi. Napędem można sterować za pomocą pokrętła, pozwalającego zdać się na działanie elektroniki lub ręczne zablokowanie rozdziału mocy na wszystkie koła.
Nissan X-Trail wyposażony jest w liczne systemy monitorujące otoczenie pojazdu i poprawiające bezpieczeństwo jazdy. Nowością jest system ProPILOT, zapewniający utrzymanie zadanej prędkości oraz bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu, ale także utrzymanie samochodu pośrodku pasa ruchu.