Nissan X-Trail - co oferuje nowego?

Rodzinny crossover Nissana ma teraz nowe silniki, a także kilka ciekawych opcji przydatnych w trasie oraz... na biwaku.

X-Trail oferuje sporo przestrzeni i wiele opcji jej wykorzystania. Przykładowo 565-litrowy bagażnik wyposażony jest w system podziału z wykorzystaniem półek i przegród, oferujący aż 9 różnych konfiguracji. W zamaskowanych przegródkach można bezpiecznie schować cenniejsze przedmioty. Auto dostępne jest też w wersji siedmioosobowej.

Bardzo interesującą opcją jest możliwość rozbicia namiotu na dachu tego modelu. Wystarczą osadzone na relingach zwykłe belki dachowe, identyczne jakie wykorzystujemy do montażu uchwytów rowerowych i w prosty sposób w piętnaście minut można "rozbić" namiot. Aby wejść do środka, wystarczy wmontować w specjalne uchwyty drabinkę, po wejściu zamontować rurkową konstrukcję tylnego okna i gotowe. Co ważne, namiot na dachu nie odkształca karoserii ani relingów. Konstrukcja samochodu musi wytrzymać dachowanie, a więc bezproblemowo radzi sobie również z "sypialnią na dachu".

Reklama

Źródłem mocy Nissana X-Traila są nowe, jednostki napędowe. Diesel 1.7 dCi to silnik o mocy 150 KM, dostępny z napędem na jedną lub obie osie oraz sześciobiegową przekładnią manualną lub bezstopniowym automatem Xtronic. Natomiast silnik benzynowy 1.3 DIG-T o mocy 160 KM jest oferowany z napędem na przednią oś i automatyczną przekładnią dwusprzęgłową.

Choć X-Trail nie jest "terenówką" do ekstremalnych wyczynów, świetnie radzi sobie podczas jazdy po bezdrożach, między innymi dzięki napędowi na obie osie oraz ponad 20-centrometrowemu prześwitowi. Napędem można sterować za pomocą pokrętła, pozwalającego zdać się na działanie elektroniki lub ręczne zablokowanie rozdziału mocy na wszystkie koła.

Nissan X-Trail wyposażony jest w liczne systemy monitorujące otoczenie pojazdu i poprawiające bezpieczeństwo jazdy. Nowością jest system ProPILOT, zapewniający utrzymanie zadanej prędkości oraz bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu, ale także utrzymanie samochodu pośrodku pasa ruchu.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy