Niemieckie marki premium na fali

Coraz bogatsza oferta, coraz bogatsi... klienci? Kolejny miesiąc z rzędu niemieccy producenci aut premium skutecznie zwiększają sprzedaż. Rekordowe półrocze ma za sobą również Rolls-Royce.

BMW: sprzedaż na świecie

  • czerwiec: 164 214 szt., +7,3 proc.
  • styczeń-czerwiec: 886 347 szt., +10,2 proc.

 
BMW: sprzedaż w Polsce

  • czerwiec: 644 szt., +7,5 proc.
  • styczeń-czerwiec: 4214 szt., +43,0 proc.

 
BMW świętuje rekordowe półrocze i niezmiennie przoduje w wynikach sprzedaży marek premium. Cały koncern, włącznie z markami Mini i Rolls-Royce, chce w tym roku przekroczyć magiczną liczbę 2 mln dostarczonych aut. I jeśli wziąć pod uwagę jego łączną sprzedaż w minionych 6 miesiącach (1 020 211 szt.), jest na dobrej drodze. Premiery bardziej przystępnych cenowo modeli - serii 2 Active Tourer, X4 oraz 5-drzwiowego Mini - tylko napędzą klientów.

Reklama

W czerwcu br. imponujące wzrosty sprzedaży odnotowały m.in. SUV-y X5 (+35,6 proc., 9661 szt.) oraz X6 (+18,4 proc., 3341 szt.). Warto wspomnieć o wynikach i3 - 5396 egzemplarzy w 6 miesięcy i 1241 w samym czerwcu.

Sprzedaż Mini dołuje (131 896 aut w I półroczu br., -11,4 proc.), aczkolwiek popularność samego hatchbacka - od marca dostępnego w nowej odsłonie - rośnie. W czerwcu znalazł on 12 862 nabywców (+3,2 proc.).

Powody do zadowolenia ma szefostwo Rolls-Royce'a. Popyt na coupe Wraith oraz odnowionego Ghosta sprawił, że brytyjski producent sprzedał w minionym półroczu rekordową liczbę 1968 aut (+33,4 proc.). Na wszystkich kluczowych rynkach odnotowano dwucyfrowe wzrosty sprzedaży.

Audi: sprzedaż na świecie

  • czerwiec: 155 450 szt., +10,8 proc.
  • styczeń-czerwiec: 869 350 szt., +11,4 proc.

 
Audi: sprzedaż w Polsce

  • czerwiec: 443 szt., +1,1 proc.
  • styczeń-czerwiec: 3631 szt., +38,4 proc.


Audi odcina kupony od popularności A-trójki, której sprzedaż wzrosła w I półroczu br. o 49,4 proc., do 144 750 szt. Jeśli chodzi o poszczególne rynki, największy wzrost sprzedaży odnotowano w USA (84 349 aut, +13,6 proc.), a także w Polsce (3633 auta, +38,51 proc.). Czołowym rynkiem pozostają dla Audi Chiny (ponad 250 tys. samochodów; dla porównania, BMW osiągnęło tam wynik 225 tys. sztuk, a Mercedes - 136 tys.).

Mercedes: sprzedaż na świecie

  • czerwiec: 142 136 szt., +8,0 proc.
  • styczeń-czerwiec: 783 520 szt., +12,8 proc.

 

Mercedes: sprzedaż w Polsce

  • czerwiec: 691 szt., +22,3 proc.
  • styczeń-czerwiec: 3563 szt., +14,2 proc.


Dzięki premierze GLA Mercedes dalej zwiększa sprzedaż aut kompaktowych (215 tys. sztuk od początku roku, +24,1 proc.). Jeszcze w tym roku do ich oferty dołączy designerskie kombi - CLA Shooting Brake. Nie słabnie zapotrzebowanie na nową "eskę", która w ciągu roku od debiutu doczekała się wyprodukowania 100-tysięcznego egzemplarza, a obecnie notuje dwa razy większy popyt niż rok temu.

Po zmianach w strategii sprzedaży Mercedes nadrabia dystans do rywali w Chinach (135 tys. sztuk, +37,5 proc.).

Sprzedaż smarta spadła w I półroczu br. poniżej 50 tys. sztuk (-9,7 proc.), ale już 16 lipca zadebiutuje jego następca.

Porsche: sprzedaż na świecie

  • czerwiec: 16 325 szt., +14,1 proc.
  • styczeń-czerwiec: 87 800 szt., +7,6 proc.

 
Porsche: sprzedaż w Polsce

  • styczeń-czerwiec: 408 szt., +78,0 proc.

 
Także Porsche może w I półroczu br. pochwalić się wzrostami sprzedaży na wszystkich kluczowych rynkach. Tym razem główne skrzypce odgrywa Panamera (13,5 tys. sztuk, +28 proc.). Co ciekawe, blisko co dziesiąty nabywca modelu decyduje się na hybrydowy wariant S E-Hybrid. Niezmiennie najpopularniejsze w gamie pozostaje Cayenne (37,2 tys. sztuk), a po nim plasuje się "911" (15 615 egzemplarzy). W Polsce marka w ciągu pół roku sprzedała niemal tyle samo aut, co w całym ubiegłym (408 do 413 sztuk), po części za sprawą trwającego do marca okienka podatkowego.

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy