Trwają ostatnie testy, nowy model Audi gotowy do sprzedaży. Premiera - 2025

Niemiecki koncern prowadzi w Chinach ostatnie testy najnowszego modelu. Takiego auta Audi w swojej gamie jeszcze nie miało. Jego debiut zaplanowano na przyszły rok. Niemcy liczą, że tym modelem skutecznie powalczą z chińską konkurencją.

Pierwszy model marki AUDI przechodzi ostatnie testy przed wdrożeniem do produkcji
Pierwszy model marki AUDI przechodzi ostatnie testy przed wdrożeniem do produkcjimateriały prasowe

Koncern z Ingolstadt szuka sposobu na zaznaczenie swojej obecności w świecie samochodów elektrycznych. Choć w gamie posiada już kilka modeli bateryjnych, wielu klientów zupełnie nie kojarzy marki z elektromobilnością. Szczególny problem z tą kwestią Niemcy mają w Chinach.

Prognozuje się, że na tamtejszym największym rynku świata w 2025 roku sprzedanych zostanie więcej samochodów ładowanych z gniazdka niż spalinowych. Według wyliczeń ekspertów producenci mogą liczyć na sprzedaż między 12 a nawet 15 milionów elektryków i hybryd plug-in. Tymczasem Audi było dotąd kojarzone głównie jako marka produkująca pojazdy spalinowe.

AUDI to coś więcej niż nowy model

By to zmienić Audi stworzyło nową markę – AUDI. Tak, to nie pomyłka, chodzi o nową markę, pisaną wielkimi literami i bez charakterystycznych czterech pierścieni w logotypie. Co ważne, za design tej nowej linii produktów odpowiada polski projektant – Kamil Łabanowicz.

Najbardziej jestem dumny z tego ze udało nam się w świetnym zespole, połączyć charakter Audi z chińską innowacją. Stworzyliśmy coś co jest idealną symbiozą między zaawansowaną technologią, a bardzo spójnym, harmonijnym i minimalistycznym designem.
powiedział nam w dniu premiery.

Pierwszy model, który w koncepcyjnej wersji zaprezentowano miesiąc temu jako AUDI E, wszedł w fazę ostatnich testów przed rynkowym debiutem. Auto powstające we współpracy z koncernem SAIC jest już gotowe, a zakamuflowane egzemplarze wyjechały na ulice chińskich miast. Pierwszy model napędzany ma być dwoma silnikami o mocy przeszło 750 KM, a bateria o pojemności 100 kWh ma zapewniać 700 km zasięgu.

AUDI w przeciwieństwie do Audi nie będzie sprzedawane z logotypem z pierścieniamimateriały prasowe

Łabanowicz opowiadał, że projektując ten samochód starał się wykorzystać jak najmniejsze reflektory – ukrył źródła światła tak, by podczas jazdy w dzień pozostały praktycznie niewidoczne. Najistotniejszym elementem ma być wzór świetlny wkomponowany w przedni pas. To rozwiązanie, jakiego nie oglądaliśmy w żadnym innym aucie.

Samochód ma wjechać do salonów w przyszłym roku przyciągając chińskich klientów najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi. W kabinie całą szerokość deski rozdzielczej zajmuje ogromny ekran 4K, który daje dostęp do rozrywki i funkcji sterujących pojazdem. Dzięki rozpoznawaniu twarzy i dotykowemu panelowi AUDI Control na konsoli, wnętrze samochodu ma dostarczać wrażeń na najwyższym poziomie i zmienić podejście klientów do marki.

AUDI ma imponować rozmachem i najnowszymi technologiami ze świata multimediówmateriały prasowe

Na chwilę obecną nic nie wskazuje jednak, by marka AUDI miała pojawić się poza granicami Chin. Została stworzona z myślą o tamtejszym rynku i tamtejszych klientach. Jednak ostatnie lata pokazują, że w motoryzacji nie można być pewnym niczego. Jeśli nowy brand odniesie sukces w Państwie Środka, niewykluczone, że niemiecki producent będzie chciał powtórzyć go też w innych krajach.

interiaINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas