Najszybszy diesel świata
W Wielkiej Brytanii ruszyła sprzedaż Tridenta Iceni Magna. Nie bez powodu model ten okrzyknięto najszybszym dieslem świata - napędza go wysokoprężny silnik V8 o pojemności 6,6 litra.
W latach 60. i 70. Trident oferował niszowe, sportowe auta, budowane na bazie TVR-ów i Triumphów. Teraz brytyjska marka wraca do żywych z nowym modelem o nazwie Iceni Magna. Karoseria o klinowatej sylwetce, dostępna w trzech wersjach nadwoziowych (fastback, spider i shooting brake), kryje nietypowe jak na taki samochód źródło napędu - 6,6-litrowego turbodiesla V8 o mocy 401 KM i imponującym maksymalnym momencie równym 948 Nm. Motor pochodzący z użytkowych samochodów koncernu General Motors współpracuje z 6-biegowym automatem.
W rezultacie Trident przyspiesza od 0 do 97 km/h w ciągu zaledwie 3,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 306 km/h. Tyle wystarczy, by okrzyknąć go najszybszym dieslem świata. Wcześniej tytuł ten należał do Alpiny B3 Biturbo.
Sens montowania jednostki wysokoprężnej do napędu Tridenta usprawiedliwiają fabryczne dane dotyczące zużycia paliwa. Według producenta Iceni Magna potrzebuje średnio zaledwie 4,1 l ON/100 km i bez tankowania może pokonać nawet... 3200 km!
Spragnionym wrażeń firma oferuje pakiety wzmacniające: słabszy, pozwalający wygenerować moc 435 KM i 1286 Nm maksymalnego momentu obrotowego, oraz mocniejszy, zapewniający, odpowiednio, 669 KM i 1422 Nm.
Ceny Tridenta w jego ojczyźnie startują od 96 tys. funtów za odmianę bazową; lepiej doposażony wariant z wnętrzem wyłożonym alcantarą i skórą oraz systemem multimedialnym Clariona to już wydatek 126 tys. funtów.
msob