Najbezpieczniejsze auta 2016 roku. Hybrydy górą!

Zgodnie z tradycją EuroNCAP – niezależna organizacja słynąca z przeprowadzania testów zderzeniowych debiutujących na Starym Kontynencie pojazdów – wyróżniła najbezpieczniejsze auta kończącego się roku.

Tym razem zaszczytny tytuł "Best in Class" otrzymały trzy samochody. Nagroda z roku na rok zyskuje na prestiżu, a wymagania w zakresie bezpieczeństwa stawiane nowym konstrukcjom stają się coraz bardziej wyśrubowane.

Listę nagrodzonych otwiera nowa Toyota Prius. Przypominamy, że japońska hybryda zdobyła aż 92 punkty procentowe za ochronę dorosłych pasażerów i 82 punkty za ochronę dzieci. Poziom zabezpieczenia przed skutkami wypadków niechronionych uczestników ruchu oceniono na 77 proc. Dobre wyniki - 85 proc. punktów - Prius uzyskał również za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo.

Reklama

Tytuł "Best in Class" przypadł też innej hybrydzie - Hyundaiowi Ioniq. Podobnie, jak Prius dzieło Koreańczyków może pochwalić się równym rozkładem punktów w poszczególnych kategoriach. Bezpieczeństwo dorosłych oceniono na 91 proc., dzieci na 81 proc. Za dodatkowe systemy wspierające przyznano autu 82 proc. punktów. Ochronę pieszych oceniono na 70 proc.

Ostatnim zdobywcą nagrody "Best in Class" został nowy Volkswagen Tiguan. Auto może pochwalić się rewelacyjnym poziomem ochrony dorosłych pasażerów ocenionym aż na 96 proc. Za ochronę dzieci otrzymało 84 punkty procentowe. Dobre noty - biorąc pod uwagę stosunkowo wysoką sylwetkę pojazdu - Tiguan otrzymał również za ochronę pieszych (72 proc.). Najniżej, co jest zapewne wynikiem polityki cenowej niemieckiej marki, oceniono dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo. W tej kategorii Tiguan otrzymał "jedynie" 68 proc. punktów.

Eksperci z EuroNCAP zwrócili też uwagę na świetne rezultaty testów zderzeniowych nowego Seata Ateca. Auto - z uwagi na przeciętny poziom wyposażenia wspomagającego bezpieczeństwo - nie dostało wprawdzie wyróżnienia, ale wyniki testów zderzeniowych zasługują na wyróżnienie.

Wiele pochwał zebrał również nowy Mercedes klasy E. Również w tym przypadku brak wyróżnienia tytułem "Best in Class" podyktowany jest wynikiem w kategorii dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo (62 proc.). Przedstawiciele EuroNCAP podkreślają jednak rewelacyjne rezultaty uzyskane w testach. Auto może pochwalić się ochroną dorosłych na poziomie 95 proc. i ochroną dzieci sięgającą aż 90 proc! 

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy