Najbardziej wartościowe marki samochodów

Toyota, Mercedes i BMW to trzy najbardziej wartościowe marki samochodów według rankingu Best Global Brands 2013. W zestawieniu najcenniejszych marek świata pojawiły się również m.in.: Hyundai, Audi i Chevrolet.

Najbardziej wartościową marką świata w rankingu jest Apple z wynikiem 98,32 mld dolarów, o 28 proc. wyższym niż przed rokiem. Tuż za nią plasuje się Google, który odnotował w tym roku rekordowy, 34-proc. wzrost (93,29 mld dol.), oraz przodująca w ubiegłorocznej edycji rankingu Coca-Cola (79,21 mld dol., +2 proc).

Wśród marek motoryzacyjnych najlepiej wypadła Toyota, która uplasowała się na 10. miejscu (35,35 mld dol., +17 proc.). Niewiele gorzej wypadł Mercedes (11. miejsce z wynikiem 31,9 mld dol., +6 proc.) oraz BMW (12. miejsce z wynikiem 31,84 mld dol., +10 proc.).

Reklama

Pozostałe marki motoryzacyjne obecne w zestawieniu i ich lokaty:
20. Honda (18,49 mld dol., +7 proc.);
34. Volkswagen (11,12 mld dol., +20 proc.);
42. Ford (9,18 mld dol., +15 proc.);
43. Hyundai (9 mld dol., +20 proc.);
51. Audi (7,78 mld dol., +8 proc.);
64. Porsche (6,47 mld dol., +26 proc.);
65. Nissan (6,2 mld dol., +25 proc.);
83. Kia (4,71 mld dol., +15 proc.);
89. Chevrolet (4,58 mld dol., nowość w rankingu);
98. Ferrari (4,01 mld dol., +6 proc.).

Ranking Best Global Brands powstaje w oparciu o analizę gamy produktów poszczególnych marek i inwestycji koncernów. Odpowiadająca za jego sporządzenie firma Interbrand tłumaczy sukces Toyoty skutecznością w odzyskaniu pozycji rynkowego lidera po licznych akcjach serwisowych oraz klęskach żywiołowych, które nawiedziły Japonię kilka lat temu, a także rozbudowaną ofertą, obejmującą przyjazne środowisku modele hybrydowe.

Pełen ranking znajduje się na stronach Interbrand.

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy