Mocarny SUV - Porsche Cayenne Turbo S
Porsche wzbogaca gamę Cayenne o najmocniejszą odmianę Turbo S. Do napędu auta posłuży podwójnie turbodoładowany silnik V8 o mocy 550 KM.
Litera "S" w nazwie oznacza dodatkowe 50 KM mocy i 50 Nm maksymalnego momentu obrotowego względem wersji Turbo. Oznacza to, że wspomagany dwiema turbosprężarkami silnik V8 o pojemności 4,8 litra generuje moc 550 KM oraz 750 Nm maksymalnego momentu. Tyle wystarczy, by niemiecki SUV rozpędzał się od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 4,5 s i mógł osiągnąć prędkość maksymalną 283 km/h (względem odmiany Turbo oznacza to, odpowiednio, spadek o 0,2 s i wzrost o 5 km/h). W obu przypadkach średnie zużycie paliwa wynosi według producenta 11,3 l/100 km. Siła napędowa płynie do czterech kół za pośrednictwem 8-biegowego automatu.
Porsche Cayenne Turbo S różni się od słabszych braci 21-calowymi obręczami, przyciemnionymi kloszami lamp, czarną oprawą progów i zderzaków, a także trapezowymi końcówki układu wydechowego zamiast okrągłych. W kabinie pojawiły się okładziny z włókna węglowego oraz boczki drzwi i konsola centralna obszyte dwukolorową skórą z kontrastującymi przeszyciami. Seryjne wyposażenie wersji Turbo S obejmuje zawieszenie pneumatyczne z układem kontroli przechyłów oraz pakiet Sport Chrono.
W Niemczech ceny nowego Porsche Cayenne Turbo S rozpoczynają się od 152 tys. euro - to o prawie 30 tys. euro więcej od odmiany Turbo.
Marcin Sobolewski