Mini Countryman - debiutuje druga generacja

Do salonów Mini wjedzie wkrótce zupełnie nowa, opracowana od podstaw, generacja modelu Countryman. Czy kolejne wcielenie auta przypadnie do gustu nabywcom?

Mini Countryman
Mini CountrymanInformacja prasowa (moto)

Wymiary nowego Countrymana coraz mocniej kontrastują z nazwą marki. Samochód jest aż o 20 cm dłuższy i 3 cm szerszy niż poprzednia wersja. Długość karoserii przekracza 4,2 m - niewiele mniej liczył sobie pierwszy Polonez! W stosunku do poprzednika o 7 cm wydłużono rozstaw osi.

Mini Countryman

Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 
Mini Countryman 

Auto oferuje pięć miejsc - tylną kanapę można przesuwać wzdłużnie w zakresie 13 cm, pasażerowie mają też możliwość niezależnej regulacji oparć. Bagażnik pomieścić może do 450 l bagażu lub 1309 l, jeśli zdecydujemy się złożyć oparcia drugiego rzędu siedzeń (w proporcji 40:20:40). Na liście wyposażenia znalazła się pozycja o nazwie "Picnic Bench". To specjalna, miękka nakładka, którą - po otwarciu bagażnika - montuje się na jego krawędzi. W ten sposób zyskujemy miejsce siedzące dla dwóch osób chcących spędzić trochę czasu na łonie przyrody.

Kształty karoserii nawiązują do tradycji marki. Nowością są m.in. - wykonane w technologii diodowej - przednie lampy zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej. Klienci mogą też liczyć na - klasyczne dla marki - chromowane dodatki czy dwukolorowe malowanie (dach). We wnętrzu znajdziemy - zabudowany na konsoli środkowej - dotykowy wyświetlacz o przekątnej 6,5 cala (opcjonalnie 8,8 cala), który może być zintegrowany z nawigacją i systemem audio Harman Kardon. Cechą charakterystyczną jest diodowy, okrągły pierścień biegnący wokół górnej części konsoli środkowej i niewielki, "samotny" prędkościomierz.

Mini CountrymanInformacja prasowa (moto)

W momencie rynkowego debiutu do wyboru będą dwa silniki benzynowe i dwie jednostki wysokoprężne. Podstawowy motor - trzycylindrowy, benzynowy 1,5 l - generuje 136 KM i 220 Nm. Mocniejsza wersja - Mini Cooper S Countryman - ma pod maską czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 l. Jednostka rozwija 192 KM i maksymalny moment obrotowy 280 Nm. W wersji z napędem na cztery koła ALL4 i opcjonalną, ośmiostopniową, automatyczną przekładnią samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,2 s - o 0,9 s szybciej od poprzednika.

Dla zwolenników jednostek o zapłonie samoczynnym przewidziano czterocylindrową odmianę 2,0 l w dwóch wariantach mocy. Podstawowa rozwija 150 KM i 330 Nm. Wzmocniona: 190 KM i 400 Nm.

Mini CountrymanInformacja prasowa (moto)

Standardowo samochody oferowane będą z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Listę opcji uzupełniają 6 i 8 stopniowe przekładnie Steptronic. Ta druga oferowana jest standardowo w przypadku najmocniejszej jednostki wysokoprężnej. Na liście opcji znalazło się m.in. adaptacyjne zawieszenie umożliwiające wybór trzech trybów jazdy (elektronika zmienia wówczas również reakcję na gaz czy siłę wspomagania układu kierowniczego).

W późniejszym czasie ofertę uzupełni samochód w wersji plug-in hybrid - Mini Cooper S E Countryman ALL4. Auto wykorzystywać będzie - napędzający przednią oś - podstawowy silnik benzynowy o mocy 136 KM oraz odpowiadający za napęd kół tylnych elektryczny motor generujący 88 KM. W cyklu mieszanym, wykorzystując maksymalny zasięg w trybie elektrycznym (40 km), średnie zużycie paliwa wynosić ma zaledwie 2,1 l/100 km.

Mini Countryman 

Oficjalna premiera auta zaplanowana została na 18 listopada, gdy rozpocznie się międzynarodowy salon motoryzacyjny w Los Angeles. Pierwsze egzemplarze trafią na drogi Starego Kontynentu w lutym przyszłego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas