Mini Clubman i Countryman JCW - rekordowo mocne
Odświeżone wersje największych modeli Mini od John Cooper Works wyróżniają się przede wszystkim zaskakująco dużym przyrostem mocy.
Do tej pory wszystkie odmiany JCW korzystały z tego samego, 2-litrowego silnika o mocy 231 KM. Teraz usportowione Mini Clubman oraz Countryman krzeszą z tej pojemności aż 306 KM i 450 Nm (+100 Nm). Pod maski brytyjskich modeli trafi zatem ten sam silnik, który niedawno zadebiutował w BMW X2 M35i.
Dzięki tej zmianie Clubman JCW przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s, stając się tym samym najszybszym modelem w historii Mini. Countryman jest niewiele gorszy - sprint do 100 km/h zajmuje mu 5,1 s. W obu przypadkach prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Nowy silnik współpracuje z 8-biegową przekładnią automatyczną, która ma wyróżniać się wyjątkowo sprawną zmianą przełożeń. Co ciekawe, ma ona wbudowaną blokadę mechanizmu różnicowego, co w dużym stopniu poprawia trakcję przednich kół. W razie potrzeby dołączana jest też tylna oś, ponieważ oba modele seryjnie oferowane będą z napędem na wszystkie koła.
Przy okazji inżynierowie Mini popracowali też nad wydechem, z którego mają się dobywać jeszcze ciekawsze dźwięki, niż dotychczas. Znajdziemy w nim też oczywiście filtr cząstek stałych. Wzmocniono również układ hamulcowy z tarczami o średnicy 360 mm z przodu oraz 330 mm z tyłu. Modyfikacjom poddano także zestrojenie zawieszenia z adaptacyjnymi amortyzatorami, elektromechanicznego układu kierowniczego oraz oprogramowanie ESP.
W przypadku nowego Countrymana JCW trudno doszukiwać się jakichś zmian stylistycznych, natomiast Clubman może pochwalić się między innymi nową grafiką tylnych świateł.