Mercedes‑AMG GT Track Series: torowy bolid na rocznicę marki z Affalterbach

Z okazji uczczenia 55-lecia marki AMG powstanie 55 torowych pojazdów bazujących na Mercedesie‑AMG GT. Limitowana wersja Track Series posiada m.in. rozbudowany pakiet aerodynamiczny oraz w pełni regulowane zawieszenie.

Słynna manufaktura z siedzibą w Affalterbach powstała w 1967 roku a od 2005 roku należy już do Mercedesa. W tym roku przypada 55. rocznica jej powstania i w związku z tym przygotowano specjalny pojazd mający pokazać potencjał, jakim dysponują tamtejsi inżynierowie.

Maska, błotniki, progi, tylne drzwi i tylny pas wykonane są z włókna węglowego. Do tego w ramach odciążenia całej konstrukcji wymontowano z auta elementy wygłuszenia czy silniczki sterujące szybami w drzwiach - dzięki temu masa własna auta nie przekracza 1400 kg.

Kierowcy chcący używać Mercedes‑AMG GT Track Series w motorsporcie powinni docenić też możliwość regulacji tylnego skrzydła aerodynamicznego, który pozwoli dopasować docisk tylnej osi do konkretnego toru czy warunków atmosferycznych.

Reklama

Przednie i tylne zawieszenie otrzymało specjalny zestaw amortyzatorów Bilstein z regulacją odbicia i kompresji a także wysokości prześwitu. Możliwość ustawienia pod preferencje kierowcy i specyfiki toru mają też stabilizatory.

Regulowany dyferencjał, aby przenieść 734 KM na tylną oś

Nie do przecenienia będzie też seryjny 12-stopniowy układ kontroli trakcji i systemu ABS, przy czym "jedynka" oznacza maksymalną aktywność "elektroniki" a "dwunastka" całkowitą dezaktywację.

Pod maską pracuje benzynowy silnik 4.0 V8, który otrzymał m.in. zmodyfikowany układ wtryskowy. Moc widlastej jednostki napędowej dochodzi do 734 KM i generuje 850 Nm - za przekazywanie mocy odpowiada 6-stopniowa sekwencyjna skrzynia biegów Hewland HLS z mechanizmem różnicowym o regulowanym uślizgu.

Do spowalniania tego wyścigowego cacka służą stalowe tarcze hamulcowe: przednia ma średnicę 390 mm a tylna 355 mm. Kierowca ma też możliwość ustawienia balansu hamulców pomiędzy przednią a tylną osią.

W środku, poza kubełkowym fotelem kierowcy i klatką bezpieczeństwa z 5-punktowymi pasami bezpieczeństwa, zamontowano wielofunkcyjny wyświetlacz Bosch DDU 11, którzy przekaże kierowcy wiele znaczących informacji m.in. o temperaturze oleju w przekładni czy silniku a także pozwala na śledzenie czasów przejechanych okrążeń toru. Ponadto specjalnie zaprojektowana kierownica ma szeroki zakres regulacji, podobnie jak i zestaw pedałów przy podłodze.

Wyścigówka dostępna w drugiej połowie 2022 roku

Klienci będą mogli odbierać zamówione pojazdy w drugiej połowie 2022 roku. Mercedes‑AMG GT Track Series wyceniono na 369 000 euro (bez VAT) i obejmuje pojazd wyposażony już w klimatyzację.

Na liście wyposażenia opcjonalnego znaleźć można "startowy" zestaw części zamiennych, system nawadniania kierowcy czy układ wentylacji fotela kierowcy i jego kasku.

Pomagajmy Ukrainie - Ty też możesz pomóc




INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mercedes AMG GT
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy