Mercedes Sprinter po liftingu

Przy okazji zmian związanych ze zbliżającym się wejściem w życie normy Euro VI Mercedes subtelnie odświeżył Sprintera.

Sprinter upodobnił się do najnowszych modeli Mercedesa - zyskał szerszy, bardziej masywny wlot powietrza oraz lampy o bardziej wyrazistym kształcie. W kabinie pojawiło się grubsze koło kierownicy, nowe tapicerki oraz systemy nagłośnienia z Bluetooth i opcjonalną nawigacją.

W ramach modernizacji Sprinter otrzymał również szereg układów aktywnego bezpieczeństwa, dotychczas niespotykanych w segmencie aut dostawczych. Należy do nich m.in. asystent bocznego wiatru, martwego pola i system ostrzegania przed kolizją COLLISION PREVENTION ASSIST.

Reklama

Paleta jednostek napędowych pozostaje bez zmian i obejmuje 4- i 6-cylindrowe turbodiesle o mocy od 95 KM do 190 KM oraz 1,8-litrowy, doładowany mechanicznie silnik benzynowy o mocy 156 KM (opcjonalnie zasilany gazem ziemnym). Za przeniesienie siły napędowej odpowiada 6-stopniowa skrzynia manualna lub 7-biegowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS.

Dzięki zmianom w układzie przeniesienia napędu, zastosowaniu systemu zarządzania alternatorem i obniżeniu prześwitu Sprinter po liftingu ma być jeszcze bardziej oszczędny - według producenta najbardziej oszczędna wersja zużywa średnio 6,3 l/100 km.

Przyjmowanie zamówień na odświeżonego Sprintera rozpocznie się w czerwcu, a pierwsze auta trafią do klientów we wrześniu. Co ciekawe, model ten od lat jest najchętniej kupowanym Mercedesem w Polsce, popularniejszym od aut osobowych.

msob

Dostawczy Mercedes Citan od 51 320 zł netto - POLSKI CENNIK

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy