Mercedes klasy A sedan już oficjalnie

Nowa generacja klasy A, po raz pierwszy w historii, dostępna będzie z trójbryłowym nadwoziem.

Tak naprawdę Mercedes już wcześniej miał w ofercie kompaktowego sedana (oraz kombi) na bazie klasy A, ale nazywał się on CLA i aspirował do miana "czterodrzwiowego coupe". Teraz jest to po prostu klasa A sedan. Auto mierzy 4549 mm długości, 1796 mm szerokości oraz 1446 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2729 mm. W porównaniu do hatchbacka jest więc tylko o 13 cm dłuższy i minimalnie wyższy. Pozostałe wymiary nie zmieniły się, a bagażnik oferuje, dość przeciętne, 420 l.

Identyczny, co w hatchbacku, jest pas przedni, podobnie jak wnętrze. Standardowo oferowana jest więc minimalistyczna deska rozdzielcza z dwoma 7-calowymi ekranami, które można powiększyć do 10,25 cala. Zgodnie z tym, co producent zaprezentował na zdjęciach, klasę A sedan będzie można dość ekskluzywnie wyposażyć - poza "elektryką", ogrzewaniem i wentylacją foteli, zamówimy do auta wszechobecne oświetlenie nastrojowe (64 kolory do wyboru) obejmujące również "turbinowe" nawiewy, a także wstawki z drewna i skórzane obicie deski rozdzielczej.

Reklama

Nowy model wykorzystuje naturalnie taką samą technikę, co wersja hatchback. Oznacza to taką samą płytę podłogową oraz zawieszenie, które z tyłu ma belkę skrętną. Zawieszenie czterowahaczowe zarezerwowano dla mocniejszych odmian silnikowych, tych wyposażonych w napęd na wszystkie koła oraz tych, mających opcjonalne, adaptacyjne amortyzatory.

Mercedes podkreśla, że klasa A sedan dostępna będzie z szerokim wachlarzem systemów wpływających na bezpieczeństwo czynne. Dzięki adaptacyjnemu tempomatowi, systemowi wykrywania linii oraz pojazdów w martwym polu lusterek, auto będzie potrafiło jechać częściowo autonomicznie, a także samodzielnie zmieniać pasy ruchu (wystarczy zasygnalizować nasz zamiar kierunkowskazem). Opcjonalnie otrzymamy też reflektory Multibeam LED, z których każdy wyposażony jest w 18 niezależnych diod.

Gama silnikowa na początku ograniczy się do dwóch jednostek - benzynowego A 200 (1,3 l) o mocy 163 KM oraz wysokoprężnego A 180 d (1,5 l) rozwijającego 116 KM. Oba seryjnie będę zestawione z 7-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią. Produkcja Mercedesa klasy A sedan rozpocznie się jeszcze w tym roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama