Mercedes GLE Coupe - bat na X6

W segmencie tzw. SAV-ów, reprezentowanym głównie przez BMW X6, pojawia się świeża krew - Mercedes GLE Coupe.

Topowy jak na razie wariant GLE Coupe - 450 AMG Sport - przemieszcza się na imponujących kołach z oponami 285/40 R 22 z przodu i 325/35 R 22 z tyłu.
Topowy jak na razie wariant GLE Coupe - 450 AMG Sport - przemieszcza się na imponujących kołach z oponami 285/40 R 22 z przodu i 325/35 R 22 z tyłu.Mercedes

Masywna sylwetka GLE Coupe zdecydowanie nawiązuje X6, wóz ma jednak inaczej poprowadzoną - i dłuższą - linię bocznych szyb. Przedni pas i tylny pas nawiązuje do najnowszych Mercedesów, między innymi do klasy S Coupe. Na potrzeby GLE Coupe wszystko jednak "nadmuchano" - zderzaki, wloty powietrza oraz lampy. Wystrój kabiny zdradza z kolei bezpośrednie pokrewieństwo z bardziej funkcjonalnym ML-em, różni się jednak sportową, trójramienną kierownicą, wolnostojącym ekranem multimediów oraz gładzikiem między fotelami.

Nowe BMW X6 (F16) oraz Mercedes GLE Coupe - widok z profilu.magazynauto.pl

I właśnie na ML-u bazuje GLE Coupe. Mierzy 490 cm długości, 200,3 cm szerokości i 173,1 cm wysokości przy rozstawie osi równym 291,5 cm (wymiary X6: 490,9/198,9/170,2/293,3 cm).

W Europie model będzie początkowo oferowany z trzema silnikami:

  • GLE Coupe 350 d 4Matic, turbodiesel 3.0 V6 o mocy 258 KM i 620 Nm maksymalnego momentu;
  • GLE Coupe 400 4Matic, benzynowy silnik 3.0 V6 biturbo o mocy 333 KM i 480 Nm maksymalnego momentu;
  • GLE Coupe 450 AMG Sport, benzynowy silnik 3.0 V6 biturbo o mocy 367 KM i 520 Nm maksymalnego momentu.

Ten ostatni jest pierwszym z serii modeli AMG Sport, o której pisaliśmy kilka dni temu (czytaj więcej) - czyli AMG w wersji "light". Będą one konkurować z "eskami" Audi oraz samochodami BMW z rodziny M Performance. Wyróżnikiem "450" jest wzmocniony silnik, dodatkowy, bardziej sportowy tryb jazdy i rozdział momentu między osiami w stosunku 40:60 zamiast seryjnego 50:50.

Wszystkie jednostki współpracują z nowym, 9-biegowym automatem 9G-TRONIC (więcej informacji).

Sportowe prowadzenie ma zapewniać GLE Coupe nowa generacja zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC (opcja), po raz pierwszy połączonego z adaptacyjnym tłumieniem ADS Plus, a także system ograniczania przechyłów Active Curve System z aktywnymi stabilizatorami oraz bardziej bezpośredni układ kierowniczy (przełożenie 17,4:1).

Mercedes GLE Coupe

Mercedes GLE Coupe

Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes
Mercedes GLE CoupeMercedes

GLE Coupe zadebiutuje oficjalnie podczas styczniowego salonu w Detroit, a jego sprzedaż ruszy w trzecim kwartale przyszłego roku. W ciągu najbliższych miesięcy możemy spodziewać się jeszcze debiutu najmocniejszej odmiany AMG, zasilanej prawdopodobnie benzynową jednostką 5.5 V8 biturbo o mocy około 580 KM.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas