Mercedes-AMG GT 43 4-drzwiowe coupe - wariant "bazowy"
Nowa, sportowa limuzyna Mercedesa została stworzona jako model z linii AMG, ale najwyraźniej nie znaczy to, że nie będzie on dostępny w wersji dla "mniej wymagających" kierowców.
Odmiana GT 43 napędzana jest sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 3 l, wspomaganym dodatkowo układem mild hybrid, zapewniającym dodatkowe 22 KM i 250 Nm. Czyli dokładnie tak, jak wersja GT 53. Ta jednak rozwija 435 KM, a "bazowa" 367 KM.
To nadal niemało i wystarcza na sprint do 100 km/h w 4,9 s oraz na osiągnięcie prędkości maksymalnej 270 km/h. Niewiele gorzej od GT 53, które rozpędza się do "setki" w 4,5 s i może jechać 285 km/h. Słabsza odmiana jest tym bardziej warta rozważenia, że kosztuje ona 350 tys. zł, podczas gdy mocniejsza 431 tys. zł. Obie seryjnie oferują oczywiście napęd na wszystkie koła oraz skrzynię automatyczną.
Na szczycie gamy modelu stoją GT 63 (585 KM, 736 500 zł) oraz GT 63 S (639 KM, 793 500 zł).