Mercedes-AMG A 35 4MATIC teraz jako sedan

Trójbryłowe nadwozie to nowość w gamie klasy A, która, jak się okazuje, dostępna będzie także w wersji sygnowanej znaczkiem AMG.

Tak jak w przypadku zaprezentowanego już hatchbacka, do napędu sedana A 35 posłuży 2-litrowy silnik o mocy 306 KM i generujący 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka standardowo łączona jest z automatyczną, 7-biegową przekładnią automatyczną oraz napędem na wszystkie koła.

Ten ostatni jest bardzo potrzebnym dodatkiem, z uwagi na bardzo dużą moc, ale sposób jego pracy, przynajmniej na papierze, nieco rozczarowuje. Auto standardowo przesyła moc tylko na przednie koła, a sprzęgło wielopłytkowe może przekazać do 50 procent na tylną oś - trochę mało, jak na samochód o sportowych aspiracjach.

Reklama

Tak czy inaczej, Mercedes-AMG A 35 sedan rozpędza się do 100 km/h w 4,8 s, więc jest o 0,1 s wolniejszy od hatchbacka. Prędkość maksymalna pozostała niezmieniona - ograniczono ją elektronicznie do 250 km/h.

Auto otrzymało oczywiście sportowe zawieszenie (w opcji z adaptacyjnymi amortyzatorami), wyostrzony układ kierowniczy, a także wzmocnione hamulce z tarczami o średnicy 350 mm z przodu i 330 mm z tyłu. Charakterystykę samochodu możemy dostosować do aktualnych potrzeb, korzystając z trybów jazdy. Do wyboru są Comfort, Sport, Sport+, Individual oraz Slippery (na śliskie nawierzchnie).

Wizualne zmiany, w stosunku do standardowych odmian, są dość symboliczne. Zmieniono zderzaki, grill, progi, na klapie bagażnika znalazł się symboliczny spojler, a standardowo auto porusza się na 18-calowych felgach. We wnętrzu pojawiły się sportowe fotele AMG oraz sportowa kierownica z przełącznikami do sterowania trybami jazdy i poszczególnymi podzespołami samochodu.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy