Limitowany Lexus RC F trafi na polski rynek. Powstanie tylko 30 egzemplarzy

Lexus RC F to jeden z ostatnich samochodów na rynku zbudowanych zgodnie z zasadami starej szkoły motoryzacji. Ma wolnossące V8 o pojemności 5-litrów, prawie 500 KM mocy i napęd wyłącznie na tylną oś. Japoński sportowiec ma na karku już blisko 10 lat, ale jak widać, na emeryturę mu nie się nie śpieszy. Właśnie debiutuje limitowana wersja Ultimate Edition.

Lexus RC F Ultimate Edition - mniejsza waga i lepsze brzmienie

W ofercie Lexusa pojawił się model RC F w bardzo limitowanej wersji “Ultimate Edition", bazującej na rasowej odmianie “Track Edition", w której dach, maska oraz przedni i tylny zderzak zostały wykonane z włókna węglowego. Względem seryjnych wersji nowy wariant wyróżnia się także poprawionymi właściwościami jezdnymi oraz inną charakterystyką zawieszenia. Jakby tego było mało, zmiany wprowadzono także pod maską.

Co prawda nie w kwestii osiągów. Pod maską wciąż pracuje wolnossący 5-litrowy silnik V8 o mocy 464 KM, który rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy. Jednakże, inżynierom udało się poprawić brzmienie auta w tej wersji poprzez precyzyjne wyważenie tłoków i korbowodów.

Reklama

Elegancki w mieście, groźny na torze

Charakterystycznym elementem nowej, limitowanej wersji, jest aktywny spojler tylny, wykonany ze sztywnego, lekkiego tworzywa sztucznego wzmocnionego ogniowo węglem (CFRP). Spojler podnosi się po przekroczeniu prędkości 80 km/h, gwarantując większy docisk i tym samym lepsze prowadzenie przy wyższych prędkościach, a następnie chowa się automatycznie poniżej 40 km/h, by w warunkach miejskich nie rzucać się w oczy.

Lexus RC F Ultimate Edition trafi do Polski. Powstanie 30 sztuk

Lexusów RC F w odmianie Ultimate Edition powstanie tylko 30 sztuk na rynek europejski. Co ciekawe, Polska będzie jednym z rynków, na którym będzie można zamówić limitowany wariant. RC F z limitowanej serii będzie dostępny z wyjątkowym lakierem “Titanium Carbide Grey", niedostępnym w żadnej innej wersji japońskiego sportowca. Z kolei wnętrzu, na podłokietniku w drzwiach od strony kierowcy, znajdziemy tabliczkę z numerem seryjnym auta. Po otwarciu drzwi wokół pojazdu pojawi się iluminacja świetlna symbolu "F" Lexusa.

Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w pierwszym kwartale przyszłego roku. Importer nie zdradza, ile kosztuje limitowany wariant, jednak spodziewamy się, że nie będzie to okazja. Na tę chwilę ceny Lexusa RC F zaczynają się w Polsce od 498 700 zł za odmianę “Elegance".

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Lexus | Lexus RC
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy