Limitowane Renault Megane RS 275 Trophy
Renault prezentuje specjalną edycję Megane RS z jednostką wzmocnioną z 265 do 275 KM. Model zaprojektowano z myślą o pobiciu rekordu na torze Nuerburgring wśród aut przednionapędowych - rekordu, który niedawno Megane RS straciło na rzecz Seata Leona Cupry 280.
Do napędu Megane RS 275 Trophy służy 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 275 KM przy 5500 obr./min oraz 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie od 3000 do 5000 obr./min. Dla porównania, "regularna" odmiana generuje, odpowiednio, 265 KM i 340 Nm. W obu przypadkach siła napędowa płynie do przednich kół za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej.
Francuzi nie ujawnili, czy wyższa moc przekłada się na lepsze osiągi, podali natomiast, że średnie zużycie paliwa nie uległo zmianie - nadal wynosi 7,5 l/100 km.
Limitowana edycja otrzymała także tytanowy wydech firmy Akrapovic - lżejszy i o bardziej agresywnym brzmieniu, utwardzone zawieszenie Cup, szperę (mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu), a na życzenie może zostać doposażona w regulowane amortyzatory Öhlins i sprężyny z rajdowego Megane N4 oraz sportowe ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2, opracowane specjalnie dla Megane 275 Trophy.
Wyglądem model niewiele rożni się od standardowej wersji - otrzymał m.in. szare naklejki na karoserii, numer limitowanej edycji na progach, sportowe fotele Recaro, pokryte mieszanką skóry i alcantary, oraz obszytą alcantarą kierownicę i gałkę zmiany biegów. Lista opcji obejmuje 19-calowe obręcze Speedline Turini w kolorze czarnym.
Megane RS 275 Trophy trafi do sprzedaży w Europie w czerwcu br. 16 czerwca Renault ujawni wynik z przejazdu samochodu po Północnej Pętli toru Nuerburgring. Model sprzed liftingu pokonał ją w 8 min i 8 s, co na jakiś czas zapewniło mu tytuł najszybszego przednionapędowego auta w Zielonym Piekle - jak nazywany jest niemiecki obiekt. Niedawno rekord ten pobił Seat Leon Cupra 280, który uzyskał czas nieco ponad 7 min i 58 s. Renault planuje "odzyskać" tytuł.
msob
Używane Renault Megane II (2002-2008) - OPINIE O SAMOCHODACH