Lexus RX został zmodernizowany
Flagowy SUV Lexusa otrzymał odświeżoną stylistykę, nowe multimedia, a także szereg zmian w układzie jezdnym.
Czwarta generacja Lexusa RX jest obecna na rynku od 2015 roku, a teraz doczekała się ona face liftingu. Styliści zmienili nieco wygląd przedniego i tylnego zderzaka, a także wielki grill w kształcie klepsydry. Nowe są także przednie i tylne reflektory z motywem świetlnym przypominającym literę "L".
Przednie światła wymagają dodatkowej wzmianki, ponieważ wyposażono je w nowe, adaptacyjne LEDy. W tym systemie światło pochodzące z diody pada na dwa zwierciadła, umieszczone na szybko obracających się przesłonach. Następnie jest przekazywane do soczewki, oświetlając drogę przed samochodem. Światło wydaje się nie poruszać, lecz BladeScan precyzyjnie kontroluje jego rozsył, synchronizując obroty zwierciadeł, a także włączając i wyłączając diody LED w obu reflektorach. Pozwala to o wiele skuteczniej oświetlać drogę przed autem - przykładowo możliwość zauważenia nocą pieszych znajdujących się przed autem została zwiększona z odległości 32 do 56 metrów.
Z kolei we wnętrzu najważniejszą nowością jest system multimedialny, który otrzymał zupełnie nowy ekran oraz oprogramowanie. Stał się też kompatybilny ze standardami Android Auto i Apple CarPlay. Lexus pozostaje przy swoim nietypowym systemie obsługi multimediów, ale zamienił charakterystycznego "grzybka" na touchpad (stosowany na przykład w modelu RC). Alternatywnie jednak, będzie można ekran obsługiwać również dotykowo.
Chętni na zakup przedłużonej odmiany RX L będą teraz mogli zdecydować się na egzemplarz z dwoma pojedynczymi fotelami w drugim rzędzie siedzeń. Wygodniej będzie się podróżowało również w trzecim rzędzie, dzięki możliwości ustawienia go w dwóch pozycjach, co pozwala na uzyskanie większej ilości miejsca na nogi, niż dotychczas.
Inżynierowie Lexusa sporo uwagi poświęcili poprawie prowadzenia RXa. W tym celu przeprojektowano amortyzatory, wyposażone w dodatkowy system tłumienia drgań. Auto otrzymało także aktywny system zmniejszający podsterowność w zakrętach i poprawiono precyzję układu kierowniczego. Lexus zastosował też większe stabilizatory, a duża część nadwozia została zespawana laserowo, co pozytywnie wpłynęło na jego sztywność.
Producent milczy natomiast na temat jednostek napędowych. Można więc założyć, że RX nadal będzie dostępny w wersji benzynowej 300 (238 KM) oraz hybrydowej 450h (313 KM).