Lexus RC F od 360 400 zł

W polskich salonach Lexusa można już zamawiać model RC F, zasilany najmocniejszym w historii japońskiej marki silnikiem V8 o mocy 477 KM.

Litera "F" w nazwie modelu odnosi się do toru Fuji Speedway, na którym opracowano wiele rozwiązań technicznych Lexusa. RC F mierzy 470,5 cm długości, 139 cm wysokości i 184,5 cm szerokości przy rozstawie osi równym 273 cm.

O parametrach technicznych RC F pisaliśmy kilka tygodni temu (więcej informacji: Lexus RC F - osiągi i zdjęcia). Dla przypomnienia: 5.0 V8, 477 KM, 530 Nm, 8-biegowy automat oraz wzmocniony układ chłodzenia. Sprint do "setki" trwa 4,2 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 240 km/h (bez ogranicznika: 270 km/h).  O odpowiednią ścieżkę dźwiękową dba specjalny system modulacji dźwięku silnika. Przy niższych obrotach jednostka pracuje w cyklu Atkinsona (opóźnione zamknięcie zaworów ssących), dzięki czemu zużywa wówczas mniej paliwa.

Reklama

Lexus RC F ma specjalny pakiet aerodynamiczny, usztywnione nadwozie, wzmocnione hamulce i, oczywiście, zestrojone na nowo zawieszenie. Wyposażono go również w mechaniczną "szperę" (mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu), a na życzenie oferowany jest dyferencjał TVD z możliwością "przerzucania" momentu obrotowego między kołami. Co ciekawe, z myślą o jeździe torowej w układzie ABS zastosowano czujnik przyspieszenia pionowego - system uwzględnia zmiany obciążenia pionowego i optymalizuje sterowanie siłą hamowania w momencie, kiedy koła zostają ponownie obciążone po skoku ze wzniesienia.

Nowego Lexusa RC F można już zamawiać u polskich dealerów. W ramach przedsprzedaży model wyceniono na 360 400 zł (standardowa cena: 383 400 zł).

 

msob, źródło: Lexus

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy