Lexus LC – wizja zrealizowana

Nowy Lexus LC stopniowo trafia do salonów na całym świecie. Flagowe coupé Lexusa to seryjna realizacja koncepcyjnego samochodu LF-LC, zadziwiająco wierna swemu pierwowzorowi. Uzyskanie takiego wyniku było możliwe dzięki ścisłej współpracy inżynierów i designerów.

Lexus LC
Lexus LCINTERIA.PL

Wizja wyrażona w modelu LF-LC była efektem eksperymentu - jak mógłby wyglądać sportowy Lexus, gdyby nie istniały ograniczenia? Koncepcyjne auto, które na wystawie w Detroit zdobyło nagrodę EyesOn Design, wzbudziło takie zainteresowanie, że postanowiono na jego bazie stworzyć samochód seryjny. Wiązało się to z koniecznością rozwiązania szeregu problemów technicznych - na przykład smukła linia maski, poprowadzona bardzo nisko tuż nad wielkimi kołami, wymagała skonstruowania zupełnie nowego zawieszenia.

Twórcom Lexusa LC przyświecała koncepcja "ostrzejszy, bardziej delikatny" - ta pozorna sprzeczność oznacza połączenie precyzji prowadzenia i osiągów z komfortem jazdy. Aby to uzyskać, zastosowano wyrafinowane, wielowahaczowe zawieszenie, zadbano też o maksymalne obniżenie środka ciężkości i równomierne rozłożenie masy między przodem i tyłem.

Wrażenia z jazdy sportowym coupé zapewnia też pięciolitrowy silnik V8 o mocy niemal 500 KM, z którym współpracuje stworzona specjalnie dla Lexusa LC 10-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Konstruktorzy zestopniowali ją w taki sposób, by zmiany przełożeń następowały w równym rytmie, przy takich samych obrotach. Dzięki temu dźwięk silnika, któremu głębi dodaje specjalna konstrukcja układu wydechowego, staje się prawdziwą muzyką. Taki sam rytm poczujemy jadąc hybrydowym LC 500h, w którym klasyczną jednostkę hybrydową uzupełniono o czterostopniową przekładnię automatyczną. Wraz z bezstopniową przekładnią e-CVT daje ona 10 "wirtualnych biegów", zapewniających znakomite osiągi i lepsze wyczucie dynamiki samochodu przez kierowcę.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas