Lexus LC 500 Convertible zaprezentowany

Przez długi czas nie było pewne, czy Lexus zdecyduje się na wprowadzenie do produkcji otwartej wersji swojego flagowego coupe. Dziś już wiemy, że na rynku pojawi się kolejny, nietuzinkowy model.

Aby utrzymać sylwetkę samochodu po otwarciu dachu, jego konstrukcja po złożeniu jest chowana pod zintegrowaną pokrywą. Czterowarstwowy, miękki dach został tak zaprojektowany, aby zachować opadającą linię coupe, a jego konstrukcja wspierająca nie jest widoczna spod materiału. Faktura tkaniny została tak dobrana, aby zapewnić optymalne napięcie bez zagnieceń oraz bardzo dobrą izolację od hałasów. Linia pokrywy bagażnika została uniesiona i poszerzona, by stworzyć dynamiczną bryłę widzianą od boku i podkreślić nisko położony środek ciężkości. Dach można otwierać i zamykać również podczas jazdy z prędkością do 50 km/h, zaś animacja wyświetlana na ekranie pomiędzy zegarami pozwala kierowcy obserwować pozycję dachu bez odwracania głowy. Dach otwiera się w 15 sekund, a zamyka w 16 sekund.

Reklama

Nowy LC Convertible został tak zaprojektowany, aby szum wiatru podczas jazdy nie zagłuszał rozmów między podróżnymi. Projektując górną linię boku oraz tył auta, twórcy modelu skupili się na przepływie powietrza, który za pomocą owiewki jest kierowany z dala od wnętrza, aby uzyskać niski poziom hałasu w kabinie. Wnętrze zdobią stopniowane pikowania i perforacje w górnej części foteli oraz logo "L" z tyłu zagłówków.

Technologia Active Noise Control razem z technikami izolacji i pochłaniania dźwięku ogranicza nieprzyjemne hałasy. System audio wiernie odtwarza oryginalne brzmienie każdego instrumentu, głosu i otoczenia, w którym muzyka została nagrana. Co więcej, charakterystyka ustawień systemu audio automatycznie się zmienia w zależności od sytuacji.

Lexus Climate Concierge automatycznie dostosowuje pracę klimatyzacji oraz podgrzewania foteli, okolic szyi i kierownicy, zależnie od tego, czy dach jest złożony czy nie.

Dzięki strategicznemu umiejscowieniu i kształtowi rozpórki tylnego zawieszenia została znacząco zwiększona sztywność struktury samochodu. Rozpórka jest wykonana z odlewu aluminium, aby zminimalizować dodatkową masę, a sportowe amortyzatory są tak zestrojone, aby zapewnić wysoki komfort jazdy. Kolejne rozpórki wykonane z magnezu i aluminium są umieszczone także w innych miejscach, zwiększając sztywność nadwozia.

Wolnossący silnik V8 o pojemności 5 l jest sparowany z 10-stopniową, automatyczną skrzynią DirectShift. Aby silnik V8 Lexusa LC 500 Convertible sprawiał jeszcze więcej przyjemności podczas jazdy z opuszczonym dachem, generator akustyczny transmituje dźwięk silnika do wnętrza, zaś zawór wydechowy dodatkowo wzmacnia brzmienie silnika.

Lexus LC 500 Convertible ma długość 4760 mm, szerokość 1920 mm wysokość 1350 mm. Odległość między osiami wynosi 2870 mm.  Nowy model zadebiutuje w salonach latem 2020 roku.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy