Lexus IS z nowym, doładowanym silnikiem

To już trzeci model Lexusa, który otrzymał jednostkę napędową wyposażoną w turbodoładowanie

Japończycy są z natury tradycjonalistami, dlatego też przez długi czas opierali się trendowi zamieniania wolnossących silników na mniejsze, za to doładowane. Woleli zostać przy sprawdzonych, a przede wszystkim, bardzo trwałych rozwiązaniach.

W pewnym momencie trzeba jednak zacząć iść z duchem czasu i Lexus stworzył swój pierwszy, turbodoładowany silnik. To 2-litrowa jednostka z systemem zmiennych faz rozrządu, bezpośrednim wtryskiem paliwa i wykorzystująca turbinę typu twin scroll.

Silnik ten zadebiutował w modelu NX, a teraz trafił również pod maskę ISa. Rozwija on 245 KM oraz 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępny w przedziale 1650-4400 obr./min), co pozwala na rozpędzenie tego sedana klasy średniej do 100 km/h w równe 7 sekund. Prędkość maksymalna to 230 km/h

Reklama

Pomimo tych bardzo dobrych osiągów, Lexus obiecuje, że IS 200t będzie zużywał średnio jedynie 7 l benzyny na każde 100 km.

Wraz z nowym silnikiem w modelu tym debiutuje 8-biegowa skrzynia automatyczna. Zaprojektowano ją pierwotnie z myślą o usportowionym RC F, co widać w charakterystyce jej pracy. Przykładowo podczas dohamowania do zakrętu redukuje ona biegi i dobiera najbardziej optymalne przełożenie podczas wychodzenia z niego.

Na koniec pozostaje pytanie czy 200t będzie kolejną wersją w gamie Lexusa IS, czy też zastąpi dotychczas oferowaną odmianę 250. 2,5-litrowe V6 rozwija 207 KM i rozpędza tego japońskiego sedana do 100 km/h w 8,3 s, co jest wystarczającą różnicą, aby uzasadnić współistnienie tych wersji.

Lexus IS 200t pojawi się w sprzedaży już w sierpniu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Lexus IS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy