Lexus ES z kilkoma nowościami
Japoński oddział Lexusa zaprezentował ulepszoną wersję modelu ES. Zmiany dotyczą przede wszystkim cyfrowych lusterek bocznych i napędu hybrydowego.
Lexus już w 2018 roku wprowadził w modelu ES na japońskim rynku system cyfrowych lusterek bocznych. Układ bazuje na kamerach umieszczonych w miejscu standardowych zwierciadeł i wyświetla obraz na wyświetlaczach zamocowanych przy słupkach A we wnętrzu auta. Dzięki takiemu rozwiązaniu sedan japońskiej marki stał się pierwszym w historii masowo produkowanym samochodem, w którym klasyczne lusterka zastąpiły kamery.
W tym roku system został ulepszony i wyświetla dodatkowe linie referencyjne, która ułatwiają ocenę dystansu od innych samochodów i przeszkód. Podczas jazdy z prędkością do 70 km/h kierowca widzi trzy linie wskazujące na drodze odległości 5, 10 i 15 metrów od tyłu samochodu. Przy wyższych prędkościach obecny jest jeszcze jeden znacznik, a linie są oddalone kolejno o 5, 10, 15 i 30 metrów. Warto dodać, że w Japonii układ cyfrowych lusterek jest teraz dostępny również w wariancie F Sport.
Zmiany dotknęły również układu hybrydowego. Niklowo-wodorkowy akumulator trakcyjny został zastąpiony przez litowo-jonowy. Ogniwa bazujące na tej technologii mogą zmagazynować większą ilość energii zachowując tę samą masę, a to zmniejsza zużycie paliwa. Jak podaje japoński oddział Lexusa, po tej zmianie model ES 300h przejeżdża na jednym litrze paliwa o 1,7 km więcej zgodnie z normą WLTC. A więc na 100 km zużywa w przeliczeniu o niemal 0,4 l paliwa mniej.
Warto dodać, że standardowymi elementami wyposażenia Lexusa ES w Japonii są teraz układ automatycznego hamowania podczas parkowania z systemem wykrywania pojazdów nadjeżdżających z boku oraz asystent monitorowania martwego pola. Japońska limuzyna została również wyposażona w standardy łączności SmartDeviceLink, Apple CarPlay i Android Auto ładowarkę indukcyjną, która obsłuży teraz większe smartfony.
Ulepszony Lexus ES trafił do japońskich salonów marki na początku sierpnia. Sedana z systemem cyfrowych lusterek wstecznych możemy kupić również w polskich salonach marki. ES z takim układem jest dostępny na naszym rynku od wiosny 2020 roku i również dysponuje funkcją wyświetlania dodatkowych linii referencyjnych. Ponadto wszystkie Lexusy ES wyjeżdżają z polskich salonów z multimediami obsługującymi Apple CarPlay i Android Auto.