Łada Vesta w detalach - wreszcie dobre auto z Rosji?
Rosjanie nie są znani z produkowania dopracowanych i ciekawie wyglądających samochodów. Tym większym zaskoczeniem jest model Vesta, który prezentuje się całkiem ciekawie. Producent opublikował teraz sporo jego zdjęć (do tej pory mogliśmy zobaczyć tylko kilka), więc to dobry moment, aby przyjrzeć mu się bliżej.
Tym, co przede wszystkim zwraca uwagę, poza całkiem niezłą stylistyką, są spore przetłoczenia zachodzące na przednie i tylne drzwi. Stylowy dodatek, czy próba nadaniu autu na siłę trochę więcej charakteru?
Samochód mierzy 4,41 m długości, ma 1,76 m wysokości i 1,49 m wysokości. Biorąc pod uwagę te wartości, a także rozstaw osi wynoszący 2,63 m, można uznać Vestę za niedużego, kompaktowego sedana.
Również z tyłu Łada Vesta prezentuje się całkiem dobrze. Może nie wydaje się być modelem stworzonym przez któregoś z europejskich producentów, ale azjatyckich - czemu nie?
Wnętrze trudno nazwać porywającym, ale trudno się tu do czegoś przyczepić. Projekt deski rozdzielczej jest prosty, funkcjonalny i rozplanowany według najlepszych wzorców.
Bardzo "współcześnie" prezentuje się również wyposażenie Vesty. System nawigacji z dotykowym ekranem i Bluetoothem, tempomat, łącze USB, a także fotele z półskórzaną tapicerką i regulacją odcinka lędźwiowego - Łada zdecydowanie nie odbiega od europejskiej konkurencji.
Mniej nowocześnie prezentuje się za to paleta jednostek napędowych, która obecnie przewiduje jedynie silnik 1.6 16V o mocy 106 KM, pochodzący ze stajni Renault. Z drugiej jednak strony z pewnością będzie on trwalszy od większości nowoczesnych jednostek stworzonych według idei downsizeingu. W późniejszym terminie Łada będzie oferowała również wersję 8-zaworową, rozwijającą 87 KM oraz silnik Nissana, również 1,6 l, o mocy 114 KM.
Moc przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej przekładni manualnej. Docelowo dostępny będzie także "automat".
Bagażnik Łady Vesty ma pojemność 480 l, co jest dość dobrym wynikiem. Kufer ma jednak nieco nieregularny kształt i specyficzne proporcje - jest krótki, ale wysoki.
Łada Vesta dostępna jest już na rynku rosyjskim. Zapłacić za nią trzeba, w przeliczeniu, około 28 tys. zł, co rodzi naturalne pytania o jakość wykonania tego samochodu, które musiało ucierpieć przy tak niskiej cenie.