Koncern Volkswagen rośnie w siłę

Koncern Volkswagen sprzedał w ciągu 10 miesięcy br. 7,5 mln samochodów, notując ponad 10-proc. wzrost sprzedaży względem analogicznego okresu 2011 r.

Koncern Volkswagen zwiększył sprzedaż na świecie od stycznia do października 2012 roku o 10,2 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, po raz pierwszy sprzedając 7,5 mln samochodów (I-X 2011: 6,80 mln). Na markę Volkswagen Samochody Osobowe przypada 4,72 mln aut (I-X 2011: 4,24 mln, +11,2 proc.).

W październiku koncern zanotował wzrost sprzedaży o 14,6 procent do 788 700 sztuk (X 2011: 688 000), w tym 501 300 osobowych Volkswagenów (październik 2011: 430.900; + 16,3 procent).

W Polsce zarejestrowano 18 864 samochody osobowe marki Volkswagen, o 21,71 proc. więcej niż przed rokiem (I-X 2011: 15 499).

Reklama

- Sytuacja koncernu Volkswagen w październiku wyglądała bardzo dobrze. W Ameryce Północnej, Chinach i w Rosji odnotowaliśmy po raz kolejny duży wzrost. Jednak rynki Europy Zachodniej nadal pozostają niepewne - powiedział w piątek w Wolfsburgu Christian Klingler, członek zarządu koncernu VW.

W regionie Ameryki Północnej od stycznia do października nabywców znalazło 681 200 samochodów koncernu (I-X 2011: 543 000), co oznacza wzrost o 25,4 proc. Z tego 481 100 sztuk (I-X 2011: 360 400; +33,5 proc.) przypadło na USA.

tym samym okresie koncern Volkswagen przekazał klientom w regionie Ameryki Południowej 842 200 pojazdów (I-X 2011: 777 200; +8,4 proc.), w samej Brazylii sprzedano 644 000 aut (I-X 2011: 586 900; +9,7 proc.).

W regionie Azji i Pacyfiku do końca października klienci odebrali 2,56 mln samochodów koncernu (I-X 2011: 2,15 mln; +19,0 proc.). Na Chiny, jako największy pojedynczy rynek, przypadło 2,26 mln sztuk (I-X 2011: 1,89 mln; +19,6 proc.).

W Europie marki koncernu Volkswagen sprzedały w pierwszych dziesięciu miesiącach bieżącego roku 3,1 mln aut (I-X 2011: 3,07 mln; +0,9 proc.). Na markę Volkswagen przypada 1,44 mln pojazdów (+0,5 proc.). 

Na niemieckim rynku sprzedaż koncernu wzrosła do 994 400 sztuk (I-X 2011: 960 800; +3,5 proc.), w tym sprzedaż marki Volkswagen wyniosła 501 300 pojazdów (I-X 2011: 498 400; +0,6 proc.).

VW Golf VII 2.0 TDI DSG Highline - test

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy