Klasa B napędzana gazem ziemnym

Mercedes zaprezentuje w Paryżu napędzany gazem ziemnym model B 200 Natural Gas Drive. Według producenta, koszty paliwa są w jego przypadku o połowę niższe niż w przypadku porównywalnej wersji benzynowej.

Mercedes B 200 Natural Gas Drive wykorzystuje modularną konstrukcję "ENERGY SPACE" - częściowo podwójna podłoga pod tylną kanapą umożliwia zastosowanie jednego większego i dwóch mniejszych zbiorników gazu ziemnego o łącznej pojemności 125 l (co odpowiada masie około 21 kg). Pomysłowa zabudowa nie odbiła się na ilości miejsca w kabinie oraz na pojemności bagażnika.

W trybie zasilania gazem ziemnym zużycie paliwa modelu B 200 Natural Gas Drive o mocy 115 kW (156 KM) wynosi jedynie 4,2 kg/100 km, a emisja CO2 - 115 g/km. W porównaniu do benzynowej odmiany B 200 BlueEFFICIENCY, emisja CO2 spadła o 16 proc. Nowy model spełnia już normę emisji spalin Euro 6, obowiązującą dla aut z silnikami benzynowymi od 1 września 2014 r.

Ale B 200 Natural Gas Drive jest przyjazny nie tylko dla środowiska. Gdy porównać wydatki na paliwo, koszt pokonania 1 km okazuje się w jego przypadku o około 50 proc. niższy niż w przypadku modelu zasilanego silnikiem benzynowym, i to przy zachowaniu niemal jednakowych osiągów. B 200 Natural Gas Drive osiąga prędkość 200 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,1 s.

Reklama

Układ napędowy samochodu pracuje zgodnie z koncepcją monovalent+, co oznacza, że jego silnik jest niemal wyłącznie zasilany gazem. Zasięg w tym trybie wynosi około 500 km. Z myślą o nagłych sytuacjach, na pokładzie zamontowano także 12-litrowy zbiornik na benzynę. Gdy tylko skończy się gaz, tryb zasilania automatycznie przełącza się na benzynę.

Z zewnątrz B 200 Natural Gas Drive od pozostałych wersji Klasy B odróżniają subtelne detale - przede wszystkim charakterystyczny przedni zderzak i światła LED do jazdy dziennej.

Mercedes B 200 Natural Gas Drive zostanie zaprezentowany podczas jesiennego salonu samochodowego w Paryżu (Paris Motor Show). Do sprzedaży trafi zarówno w wersji z przekładnią manualną, jak i ze zautomatyzowaną skrzynią dwusprzęgłową 7G-DCT. Auto będzie dostępne u dealerów na początku 2013 r.

Warto dodać, że druga generacja klasy B cieszy się sporą popularnością - od momentu debiutu w listopadzie 2011 r. do końca czerwca br. klienci na całym świecie kupili już ponad 70 tys. egzemplarzy modelu. 

Marcin Sobolewski

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy