Jaguar XJ z garścią nowości

Na nowy rok modelowy Jaguar przygotował kilka zmian w swoim flagowym XJ

Z zewnątrz odświeżonego Jaguara XJ rozpoznamy jedynie po nowych światłach przednich z LEDami do jazdy dziennej w kształcie litery "J" oraz reflektorach głównych, które także wykorzystują diody.

Nieco więcej zmian zastosowano we wnętrzu. 12,3-calowy ekran zastępujący wskaźniki ma teraz więcej możliwości konfiguracji tego, co jest na nim wyświetlane. Przykładowo pozwala teraz na podgląd mapy w trybie pełnoekranowym.

Zupełnie nowy jest system multimedialny, zwany InControl Touch Pro. Pozwala on na połączenie z urządzeniami działającymi pod Androidem lub iOS. Dostępna jest także funkcja hotspotu, nowa nawigacja, a także nagłośnienie Meridian z 26 głośnikami o łącznej mocy 1300 W.

Reklama

Zmodernizowany Jaguar XJ otrzymał także nowe, elektryczne wspomaganie kierownicy, które ma dawać jeszcze lepsze wyczucie drogi i niwelować wpływ nierównej drogi na odczucia kierowcy.

Nowinką w gamie flagowego Jaguara jest też system All-Surface Progress Control, znany z modeli XE oraz XF. Pozwala on na maksymalnie efektywne i płynne ruszanie na śliskich nawierzchniach. Kierowca jedynie wybiera żądaną prędkość (jak na tempomacie, maksymalnie 30 km/h), a samochód sam operuje gazem tak, aby ją osiągnąć.

Na liście systemów wspomagających kierowcę, znalazło się również rozpoznawanie znaków, ulepszony adaptacyjny tempomat (lepiej radzący sobie podczas jazdy w korku), wykrywanie szybko zbliżających się pojazdów z tyłu, a także system automatycznego parkowania.

Jeśli chodzi o silniki, to zdecydowano się na odświeżenie tylko wersji wysokoprężnej. 3-litrowy diesel ma teraz 300 KM i aż 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala on na rozpędzenie Jaguara XJ do 100 km/h w 6,2 s, a średnie zużycie paliwa powinno wynieść... 5,7 l/100 km. Przynajmniej według zapewnień producenta.

Model dostępny będzie też w dwóch nowych wersjach wyposażenia. Rolę topowej przejmie odmiana Autobiography, dostępna tylko w przedłużonej wersji. Otrzymała ona chromowane elementy przedniego zderzaka oraz 20-calowe alufelgi. We wnętrzu zastosowano półanilinową skórzaną tapicerkę z kontrastowym szwem, skórą pokryto także podsufitkę, a listwy ozdobne wykonano z drewna dębowego.

Druga z nowych odmian to R-Sport, która otrzymała trzyczęściowy przedni splitter, poszerzone progi oraz tylny spojler. Grill i kilka innych detali wykończono czarnym lakierem, a felgi mają unikalny wzór i rozmiar 20 cali. We wnętrzu znajdziemy sportowe siedzenia i koło kierownicy, a także wykończenie lakierem fortepianowym.

Jaguar XJ po zmianach na rok modelowy 2016 pojawi się w salonach jesienią.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy