Jaguar XF otrzymał napęd na cztery koła

Na polskim rynku zadebiutuje wkrótce odświeżony Jaguar XF. Po raz pierwszy w historii marki w salonach pojawi się auto z wysokoprężnym silnikiem wyposażone w automatyczną skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła!

Jaguar XF 2,0 Diesel 180 KM AWD - bo tak brzmi pełna nazwa nowego modelu - napędzany jest czterocylindrowym, wysokoprężnym silnikiem o mocy 180 KM. Jednostka - przy 1750 obr./min - generuje maksymalny moment obrotowy 430 Nm. Dzięki temu auto przyspiesza do 100 km/h w 7,9 s. Prędkość maksymalna to 221 km/h.

W układzie przeniesienia napędu zastosowano ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów. Samochód wyposażono w układ Intelligent Driveline Dynamics zarządzający transferem momentu obrotowego pomiędzy poszczególne koła.

Podczas normalnej jazdy cały moment obrotowy przekazywany jest na tylną oś. System IDD nieprzerwanie monitoruje poziom tarcia pomiędzy oponami i nawierzchnią oraz ocenia, jaka część z dostępnej przyczepności jest wykorzystywana. Jeśli jednostka sterująca układu IDD uzna, że koła tylnej osi zbliżają się do granicy przyczepności, część momentu obrotowego zostanie przekazana na przednie koła. Może to nastąpić także w celu złagodzenia nadsterowności przy szybkim pokonywaniu zakrętów - dochodzi wtedy do ograniczenia uślizgu przednich kół.

Reklama

Ceny Jaguara XF z napędem 4x4, automatyczną skrzynią biegów i silnikiem Diesla pozostają tajemnicą. Auto pojawić ma się w polskiej ofercie wiosną. Za podobnie skonfigurowany model z napędem na tylne koła zapłacić trzeba w naszym kraju co najmniej 230 tys. zł.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Jaguar XF
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy