Hyundaie i30 i i40 po liftingu
W przyszłym roku do oferty Hyundaia trafią odnowione modele i30 oraz i40. Oba otrzymały m.in. duże wloty powietrza o zaostrzonych konturach oraz nowe jednostki napędowe i systemy bezpieczeństwa.
Po okresie intensywnych wzrostów europejski (w tym i polski) oddział Hyundaia dostał niewielkiej "zadyszki" - w ubiegłym roku dostarczył na Starym Kontynencie 414,3 tys. aut (-3,4 proc.). Aby wrócić na ścieżkę wzrostu, w najbliższych miesiącach Koreańczycy planują wprowadzić na rynek całą paradę nowości, począwszy od nowego i20, przez zmodernizowane modele i30 oraz i40, a kończąc na nowej generacji ix35.
Odnowione wersje i30 oraz i40 wyróżniają się heksagonalnym wlotem powietrza o zaostrzonych konturach, zwiastującym zmiany w stylizacji koreańskiej marki. Za nim kryje się aktywna zasłona chłodnicy, która ogranicza opór powietrza, a co za tym idzie - zapotrzebowanie na paliwo. Nowe są także wzory obręczy, wkłady tylnych lamp i odcienie lakieru, a wewnątrz - system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym.
W gamie i30 debiutuje topowa wersja Turbo z 1,6-litrową, turbodoładowaną jednostką benzynową o mocy 186 KM i 265 Nm maksymalnego momentu, zapewniająca przyspieszenie od zera do "setki" w 8 s. Co ciekawe, Hyundai i30 Turbo będzie dostępny wyłącznie z 5-drzwiowym nadwoziem.
Zmiany zaszły również u "dołu" oferty - bazowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra zastąpi oszczędniejsza, o 14 kg lżejsza konstrukcja o tej samej pojemności i mocy (100 KM). Ponadto, klienci będą mieli do wyboru 1,6-litrowy, wolnossący motor benzynowy o mocy 120 KM oraz dwa 1,6-litrowe turbodiesle (110 lub 136 KM). Wybrane jednostki mają współpracować z nową, zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową DCT o 7 przełożeniach, która zastąpi stosowany dotychczas, 6-biegowy automat.
Lista wyposażenia i30 wzbogaci się m.in. o system monitorowania pasa ruchu.
Odświeżony i40 otrzymał wzmocnionego turbodiesla 1.7 - jego moc wzrosła ze 136 do 141 KM, a maksymalny moment obrotowy podskoczył z 325 do 340 Nm i jest teraz niżej dostępny (od 1750 zamiast 2000 obr./min). Na życzenie można go połączyć ze wspomnianą już, 7-biegową skrzynią DCT. Gama dodatków wzbogaciła się o elektroniczną imitację szpery o nazwie Advanced Traction Cornering Control (ATCC), adaptacyjne tylne amortyzatory dla wersji kombi, asystent świateł drogowych SHB oraz układ rozpoznawania ograniczeń prędkości.
Przy okazji Hyundai ujawnił zdjęcia 3-drzwiowej odmiany nowego i20, szumnie nazwanej "Coupe":
msob
Nowy Hyundai i20 - INFORMACJE I ZDJĘCIA
Hyundai i40, Mazda 6, Peugeot 508, Volkswagen Passat - PORÓWNANIE