Hyundai i30 N, czyli koreański hot hatch

Hyundai chce zademonstrować, że potrafi projektować auta ze budzące emocje, prezentując usportowioną wersję i30.

Hyundai i30 N
Hyundai i30 NHyundai

Nowego Hyundaia i30 N napędza 2-litrowy, doładowany silnik o mocy 250 lub 275 KM, co oznacza sprint do 100 km/h w 6,4 lub 6,1 s. W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 250 km/h Nieźle jak na nowicjusza w segmencie.

Hyundai i30 N

Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai
Hyundai i30 NHyundai

Koreańczycy podkreślają też, że samochód wyróżniać się będzie świetnym prowadzeniem - układ jezdny dostrajany był na wielu torach, w tym oczywiście na Nurburgringu. I30 N otrzymało zmienione zawieszenie, dające możliwość regulacji twardości, a także bardzo bezpośredni układ kierowniczy (2,14 obrotu "od oporu do oporu"). Za dopłatą otrzymamy też pakiet Performance, w skład którego wchodzi elektronicznie sterowana "szpera", większe hamulce, 19-calowe felgi z oponami Pirelli P Zero oraz układ wydechowy z klapkami wzmacniającymi jego brzmienie (co ciekawe, każde i30 ma dźwięk wzmacniany "elektronicznie", czyli przez głośniki w kabinie).

Hyundai i30 NHyundai

Hyundai zadbał, aby i30 N wyróżniało się na ulicy. Auto ma zmienione zderzaki z czarnymi i czerwonymi akcentami, nieduży dyfuzor, dwie końcówki wydechu i seryjne 18-calowe felgi. Uwagę zwraca też spojler z trójkątnym światłem stopu. We wnętrzu pojawiły się jedynie sportowo wyprofilowane fotele, inna dźwignia zmiany biegów oraz kierownica z dwoma dodatkowymi przyciskami.

Hyundai i30 NHyundai

Pierwszy służy do wyboru trybu jazdy (do dyspozycji mamy Eco, Comfort, Sport, N oraz indywidualny), które zmieniają reakcję silnika na gaz, twardość zawieszenia, siłę wspomagania, działanie "szpery" oraz systemu Rev Matching (dostosowujący obroty silnika podczas zmian biegów). Drugi przycisk z kolei służy do aktywowania najbardziej ekstremalnego trybu N.

Hyundai i30 NHyundai

Hyundai i30 N pojawi się na rynku jeszcze pod koniec tego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas