Hyundai i10 w nowej odsłonie
To już trzecie wcielenie miejskiego modelu Hyundaia. Jak bardzo różni się od poprzednika?
Nowe i10 nieznacznie urosło i mierzy teraz 3670 mm długości i 1680 mm szerokości. W porównaniu z drugą generacją o 20 mm obniżono linię dachu. Auto ma teraz 1480 mm (zamiast dotychczasowych 1500 mm) wysokości. Sporo, do 2425 mm, (+ 40 mm) wydłużył się jednak rozstaw osi.
Nowy i10 trafić ma głównie w gusta młodych nabywców. Styliści postawili na kontrast między zdecydowanymi liniami i płaskimi powierzchniami. Auto może być wyposażone w lakierowany na czarno dach i opcjonalne, dwukolorowe, aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali. Do wyboru będzie dziesięć kolorów karoserii, co w połączeniu z dachem opcjonalnie oferowanym w kolorach czarnym lub czerwonym, daje 22 możliwe konfiguracje.
Wnętrze oferuje np. dwukolorową deskę rozdzielczą, dotykowy ekran na konsoli środkowej i szerokie możliwości doposażenia. Koreańczycy podkreślają m.in. bogaty pakiet systemów wspomagających bezpieczeństwo. Lista opcji obejmuje m.in. adaptacyjny tempomat, system automatycznego hamowania przed przeszkodą, asystenta utrzymywania pasa ruchu czy asystenta świateł drogowych. Bagażnik oferuje 252 l i niższy niż do tej pory (-29 mm) próg załadunku.
Producent oferuje dwie wersje napędowe. Cenniki otwierać będzie trzycylindrowy, benzynowy, silnik 1.0 MPI. Jednostka rozwija 67 KM i 96 Nm. Alternatywą będzie też większy, benzynowy motor o czterech cylindrach 1.2 MPI generujący 84 KM i 118 Nm.
Oba silniki standardowo łączone będą z ręczną, pięciostopniową, skrzynią biegów. W obu przypadkach będzie też można zamówić automatyczną, pięciostopniową przekładnię.