Honda Clarity Fuel Cell już w Europie

W tym tygodniu dostarczono do Europy pierwsze egzemplarze modelu Clarity Fuel Cell – zeroemisyjnego modelu Hondy. Pierwszych sześć aut zostanie przydzielonych klientom w Londynie i Kopenhadze, w ramach demonstracyjnego projektu HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles).

Nowa Honda Clarity Fuel Cell jest pierwszym na świecie sedanem zasilanym wodorem, który mieści pod maską zarówno stos ogniw paliwowych, jak i układ napędowy, zapewniając jednocześnie przestronne wnętrze dla pięciu osób. W najnowszym teście amerykańskiej agencji ochrony środowiska EPA (US Environment Protection Agency), model Clarity Fuel Cell uzyskał zasięg 589 kilometrów.


Thomas Brachmann, główny inżynier projektu w dziale badań i rozwoju Hondy oraz lider projektu Clarity Fuel Cell w Europie, powiedział: "Honda od zawsze była jednym z liderów w pracach nad wodorowymi ogniwami paliwowymi. Obecnie firma bazuje na ponad trzydziestoletnim doświadczeniu badawczo-rozwojowym w tym zakresie. Dostarczenie tych samochodów do Europy oraz udział Hondy w projekcie HyFIVE to kolejny krok w kierunku realizacji wizji Hondy dotyczącej pełnej komercjalizacji tego rozwiązania."

Reklama

Projekt HyFIVE ma na celu promocję samochodów zasilanych wodorem oraz rozwinięcie infrastruktury dla tych pojazdów w Europie. Po zakończeniu fazy wprowadzania samochodów na rynek, w rękach prywatnych i firmowych klientów z Austrii, Danii, Niemiec, Włoch, Szwecji i Wielkiej Brytanii znajdzie się łącznie 185 egzemplarzy aut z napędem na ogniwa paliwowe, dostarczonych przez pięciu producentów.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy