Frankfurt 2013 - Seat Leon ST - kolejny w rodzinie
Po 5- i 3-drzwiowym hatchbacku do gamy nadwoziowej nowego Seata Leona - po raz pierwszy w historii modelu - dołącza wersja kombi.
Kombi, dodajmy, zaprojektowane ze smakiem charakterystycznym dla aut hiszpańskiej marki. Nie bez powodu Seat nazywa je "najładniejszym" w segmencie. Dynamicznie nakreślony przedni pas, profil z dwoma głębokimi przetłoczeniami i tylne lampy poszerzające optycznie karoserię sprawiają, że Leon ST zwyczajnie wpada w oko. Dotyczy to zwłaszcza wersji FR, wspartej na kołach z dużymi obręczami i z agresywniej ukształtowanymi zderzakami.
Karoseria samochodu mierzy 454 cm długości, o 27,7 cm więcej niż hatchbacka. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 263,6 cm.
W przeciwieństwie do wielu kombi, estetyka Seata nie zaważyła na walorach przewozowych. Pod jego tylną klapą mieści się 587 l bagażu, a po złożeniu siedzeń - 1470 l. Dla porównania, nowa Skoda Octavia Combi "połyka" od 610 do 1740 l, Golf VII Variant - 605-1620 l, Megane Grandtour - 524-1600 l, Cee'd SW - 528-1642 l, a Astra ST - 500-1550 l.
Leon ST został zbudowany na modułowej platformie MQB - tej samej, z której korzysta siódma generacja Golfa, nowa Octavia oraz A3. W porównaniu do hatchbacka auto "przytyło" o 45 kg, a jego masa bije na głowę konkurentów - podstawowy wariant waży jedynie 1233 kg.
Seat Leon ST
Seat Leon ST
Do napędu Seata posłuży rodzina turbodoładowanych jednostek benzynowych (TSI) i wysokoprężnych (TDI) o mocy od 86 (1.2 TSI) do 184 KM (2.0 TDI).
Lista opcji obejmuje m.in. LED-owe przednie światła, aktywny tempomat (działa w zakresie prędkości 30-160 km/h) czy zawieszenie z trzema trybami tłumienia.
Nowy Seat Leon ST zadebiutuje oficjalnie podczas jesiennych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. W polskich salonach pojawi się na początku przyszłego roku.
msob