Frankfurt 2013 - rekordowo oszczędny 208 HYbrid FE

Hybrydowy Peugeot 208 HYbrid FE łączy to, co w przypadku większość aut z takim napędem wydaje się nie do połączenia - niewielki apetyt na paliwo z dobrymi osiągami i niską masą własną.

Za bazę do budowy prototypu posłużył model z benzynową jednostką 1.0 VTi (68 KM). W pierwszej kolejności projektanci zmodyfikowali nadwozie, które notuje znacznie niższy współczynnik oporu powietrza (niespełna 0,25 zamiast 0,29) - m.in. za sprawą inaczej wyprofilowanych zderzaków, rezygnacji z lusterek na rzecz kamer, zwężenia o 4 cm rozstawu tylnych kół, nowej tylnej klapy i zastosowania tylnego dyfuzora oraz 19-calowych obręczy ze specjalnymi oponami.

Sercem Peugeota 208 HYbrid FE jest hybrydowy układ napędowy złożony ze zmodyfikowanego, 3-cylindrowego silnika benzynowego o mocy 68 KM i 119 Nm maksymalnego momentu (seryjnie: 68 KM i 99 Nm), 5-stopniowej przekładni zautomatyzowanej, niewielkiej jednostki elektrycznej o mocy 41 KM i akumulatora litowo-jonowego. Energia zmagazynowana w tym ostatnim pozwala na pokonanie bez angażowania motoru spalinowego dystansu do 19 km. W efekcie hybrydowa "208" może przejechać 100 km, zużywając zaledwie 2,1 l/100 km. 

Reklama

Uzyskanie niewielkiego apetytu nie wymagało poświęceń w kwestii osiągów - przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa około 8 s. Swoją zasługę ma tu masa własna równa około 800 kg. To prawie o 20 proc. mniej od najsłabszej wersji 1.0 VTi, która waży 975 kg. Aby osiągnąć taki wynik, wybrane elementy nadwozia: podłogę, maskę i nadkola wykonano z kompozytów, resztę karoserii - z włókna węglowego, a wszystkie szyby poza tymi w drzwiach - z o połowę lżejszych od szkła tworzyw sztucznych. Elementy z włókien węglowych pojawiły się również w konstrukcji przedniego zawieszenia.

Co ciekawe, prototypowy 208 Hybrid FE nie powstał jedynie jako studium technologiczne. Peugeot chce sprawdzić, które z rozwiązań są już dzisiaj gotowe na wdrożenie do produkcji seryjnej. Czy to oznacza, że do oferty "208" ma szansę trafić hybrydowa odmiana o osiągach wersji GTi? Więcej informacji Francuzi zdradzą we Frankfurcie.

msob

Peugeot 208 GTi od 82 800 zł - POLSKI CENNIK

Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access - PORÓWNANIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy