Fordy Transit i Turneo w wersjach Trail oraz Active

Ford rozszerza ofertę swoich dostawczych modeli o wersje uterenowione. Jedną faktycznie, drugą głównie wizualnie.

Wersje Trail mają dodatkowe czarne panele boczne oraz podobne osłony wokół przednich i tylnych dolnych zderzaków. Owal "Ford" o większym rozmiarze, umieszczono w matowej czarnej kratce chłodnicy, auta mają też 16-calowe felgi aluminiowe i logo "Trail" na przednich drzwiach. Transita Customa można również wyposażyć w relingi dachowe oraz dodatkowe progi.

Modele Transit i Transit Custom Trail z napędem na przednie koła standardowo wyposażone są w mechaniczny mechanizm różnicowy mLSD, a Transit Trail jest dostępny z napędem na wszystkie koła Intelligent All-Wheel Drive. Układ mLSD automatycznie, w warunkach niskiej przyczepności przenosi moment obrotowy na koło o największej przyczepności, ułatwiając Transitowi Trail i Transitowi Custom Trail poruszanie się po nieutwardzonych drogach. Elektroniczny system kontroli stabilności (ESC) został ponownie skalibrowany, aby lepiej współpracował z mechanizmem mLSD. To samo rozwiązanie pomogło poprawić właściwości trakcyjne i właściwości jezdne modeli Ford Performance, m.in. Focusa RS, Fiesty ST i Focusa ST.

Reklama

Transit Trail jest również dostępny z napędem na wszystkie koła Intelligent All-Wheel Drive, który podnosi jego funkcjonalność w terenie. Układ ten poprawia podstawową konfigurację napędu na tylne koła, kierując do 50% momentu obrotowego na oś przednią w oparciu o dane na temat przyczepności, zmieniających się nawierzchni oraz reakcje kierowcy.

Układ Intelligent All-Wheel Drive w Transicie Trail współpracuje również z dodatkowymi trybami jazdy Śliska Nawierzchnia, Błoto/Koleiny, zaprojektowanymi dla poprawienia zdolności trakcyjnych pojazdu i zwiększenia pewności kierowcy w różnych scenariuszach drogowych. Tryby obsługuje się za pomocą kontrolera trybu jazdy na desce rozdzielczej. Układ Intelligent All-Wheel Drive ma również tryb blokady, pozwalający podzielić moment obrotowy 50:50 między przednią i tylną oś na odcinkach o niskiej przyczepności. Układ nie ograniczył zdolności ładunkowych ani wymiarów Transita Trail w porównaniu z wersjami napędzanymi na tylną oś.

Transit Custom Trail jest dostępny w różnych wersjach nadwozia, o dopuszczalnej masie całkowitej od 3000 kg do 3400 kg, zarówno jako furgon, kombi i furgon z podwójną kabiną, w wersji ze standardowym, jak i z dużym rozstawem osi. Klienci zdecydowani na Transita Trail mają wybór wśród wielu wersji nadwozia i rozstawów osi dla wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg - dostępne są m.in. furgon, kombi i furgon z podwójną kabiną, z pojedynczymi lub bliźniaczymi kołami.

Wszystkie modele Transit Trail i Transit Custom Trail są napędzane zaawansowanym, 2,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue, o trzech wariantach mocy maksymalnej: 130 KM, 170 KM i 185 KM. Ponadto modele Transit Custom Trail oferują mogą być wyposażone w technologię miękkiej hybrydy (we wszystkich wersjach mocy).

Z kolei modele Transit i Tourneo Custom Active wyróżniają się unikalnymi 17‑calowymi felgami aluminiowymi, typową tylko dla tej linii, siatkową strukturą osłony chłodnicy, dodatkowymi panelami ochronnymi nadkoli, boków nadwozia, tylnego zderzaka i nakładek lusterek oraz relingami dachowymi w standardzie. Na liście opcji znalazł się mechanizm mLSD.

Wszystkie modele Active otrzymały nowe elementy wyposażenia wnętrza, z wyróżniającą je skórzaną tapicerką, a Tourneo Custom Active odróżnia się dodatkowo niebieskimi akcentami na tablicy rozdzielczej.

Wersje Active są dostępne z napędami w trzech wariantach mocy 130 KM, 170 KM i 185 KM, w zależności od modelu i specyfikacji. Automatyczne i manualne skrzynie biegów są dostępne dla całej gamy. Do wersji z przekładnią manualna można zamówić wspomniany mechanizm różnicowy mLSD.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy