Ford Transit po face liftingu

Ford odświeżył właśnie swojego flagowego ”dostawczaka” – model Transit. Udoskonalona konstrukcja poskutkowała obniżeniem masy i zwiększeniem ładowności aż o 80 kg.

Jako pierwszy w europejskiej gamie użytkowych Fordów Transit otrzymał właśnie aluminiową maskę. Nowością jest również kompozytowa przegroda i produkowane metodą wyoblania felgi. Setki komponentów zoptymalizowano pod względem masy. Nowa maska pozwoliła zaoszczędzić ponad 5 kg. Znaczne oszczędności, rzędu 14,7 kg, uzyskano dzięki przeprojektowaniu tylnej osi w modelu z napędem na tylne koła. Kompozytowa przegroda jest lżejsza o 4,4 kg w porównaniu z tym samym elementem wykonanym ze stali.

Sporo nowości znajdziemy też pod maską. To m.in. unowocześniony 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue, którego topowa wersja oferuje teraz moc 185 KM. W takiej odmianie Transita zamówić można z nową 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów dostępną w wersjach z napędem na tylne koła. Pierwszy raz w tym segmencie, jako opcja w wersji 2.0 EcoBlue, pojawił się też "miękki" układ hybrydowy. Do niższego zużycia paliwa przyczyniają się: wprowadzenie po raz pierwszy w Transicie elektrycznego wspomagania kierownicy (EPAS), opony o obniżonych oporach toczenia oraz drobne poprawki aerodynamiki. W wyposażeniu standardowym wszystkich wersji nadal oferowany jest układ start-stop. Warto dodać, że na rok 2021 zaplanowana została premiera wersji całkowicie elektrycznej.

Reklama

Po raz pierwszy kierowca Transita ma teraz możliwość wyboru trybu jazdy w zależności od prędkości i warunków na drodze. Dostępne są: "Eco", tryb do jazdy na śliskiej nawierzchni, tryb "Błoto/koleiny" (w pojazdach z napędem na wszystkie koła) oraz tryb holowania przyczepy. Ten ostatni zapewnia płynne przyrosty mocy w czasie holowania dużych przyczep lub łodzi, gdy masa przyczepy przekracza masę własną samochodu.

Wprowadzono też liczne układy wspomagające pracę kierowcy. Na liście opcji znajdziemy więc: system monitorowania martwego pola, tempomat adaptacyjny, ulepszony system utrzymania na pasie ruchu czy układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych.

Ford jest obecnie liderem w segmencie aut użytkowych w Europie. W ubiegłym roku firma dostarczyła nabywcom z dwudziestu europejskich krajów około 380 900 pojazdów.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy