Ford Focus Active kombi - (niemal) na bezdroża

Już w momencie premiery czwartej generacji Focusa Ford pokazał uterenowioną wersję hatchbacka. Teraz przyszedł czas na kombi.

Ford Focus Active kombi
Ford Focus Active kombiInformacja prasowa (moto)

Zwykle cechy aut terenowych nadaje się wersjom kombi zwykłych aut, więc Focus Active z takim właśnie nadwoziem nie jest szczególnym zaskoczeniem. Samochód wyróżnia się przede wszystkim z przodu, gdzie znalazł się nowy grill, zmieniony zderzak z punktowymi światłami przeciwmgielnymi, nielakierowanymi elementami oraz srebrną osłoną dolnej części.

Z tyłu z kolei zderzak różni się tylko nielakierowanymi wstawkami oraz srebrną osłoną. Ta druga pojawiła się też na progach, które również są nielakierowane, podobnie jak nadkola. Auto porusza się na kołach o większym, niż pozostałe odmiany, profilu - do wyboru są rozmiary 215/55 R17 lub 215/50 R18.

Jedynym wyróżnikiem w kabinie odmiany Active jest zarezerwowana dla niej tapicerka (czarno-szara z niebieskimi przeszyciami) oraz szaro-niebieskie elementy ozdobne.

Wersja ta ma zmodyfikowany układ jezdny, który zawsze wykorzystuje z tyłu niezależne zawieszenie (w innych odmianach zależy to od mocy silnika). Największa zmiana to zwiększony prześwit - z przodu wzrósł o 30 mm, a z tyłu o 34 mm.

Ford Focus Active kombiInformacja prasowa (moto)

Uterenowionego Focusa nie kupimy niestety z napędem na wszystkie koła, ale możemy wybierać między dwoma trybami jazdy w trudnych warunkach. Pierwszy z nich Slippery, przeznaczony na śliskie nawierzchnie - śnieg, lód oraz błoto. Z kolei Trail mode przydaje się na luźnych nawierzchniach, jak piasek i żwir. Ustawienia te mają wpływ na elektronikę, która stara się wspomagać kierowcę po zjechaniu z utwardzonej drogi.

Ford Focus Active kombi

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Pod maską Forda Focusa Active kombi znajdziemy silniki benzynowe 1.0 EcoBoost (125 KM) i 1.5 EcoBoost (150 i 182 KM) oraz diesle 1.5 EcoBlue (120 KM) i 2.0 EcoBlue (150 KM). Produkcja modelu już się rozpoczęła i można go zamawiać (przynajmniej w Niemczech).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas