Ford Focus Active kombi - (niemal) na bezdroża
Już w momencie premiery czwartej generacji Focusa Ford pokazał uterenowioną wersję hatchbacka. Teraz przyszedł czas na kombi.
Zwykle cechy aut terenowych nadaje się wersjom kombi zwykłych aut, więc Focus Active z takim właśnie nadwoziem nie jest szczególnym zaskoczeniem. Samochód wyróżnia się przede wszystkim z przodu, gdzie znalazł się nowy grill, zmieniony zderzak z punktowymi światłami przeciwmgielnymi, nielakierowanymi elementami oraz srebrną osłoną dolnej części.
Z tyłu z kolei zderzak różni się tylko nielakierowanymi wstawkami oraz srebrną osłoną. Ta druga pojawiła się też na progach, które również są nielakierowane, podobnie jak nadkola. Auto porusza się na kołach o większym, niż pozostałe odmiany, profilu - do wyboru są rozmiary 215/55 R17 lub 215/50 R18.
Jedynym wyróżnikiem w kabinie odmiany Active jest zarezerwowana dla niej tapicerka (czarno-szara z niebieskimi przeszyciami) oraz szaro-niebieskie elementy ozdobne.
Wersja ta ma zmodyfikowany układ jezdny, który zawsze wykorzystuje z tyłu niezależne zawieszenie (w innych odmianach zależy to od mocy silnika). Największa zmiana to zwiększony prześwit - z przodu wzrósł o 30 mm, a z tyłu o 34 mm.
Uterenowionego Focusa nie kupimy niestety z napędem na wszystkie koła, ale możemy wybierać między dwoma trybami jazdy w trudnych warunkach. Pierwszy z nich Slippery, przeznaczony na śliskie nawierzchnie - śnieg, lód oraz błoto. Z kolei Trail mode przydaje się na luźnych nawierzchniach, jak piasek i żwir. Ustawienia te mają wpływ na elektronikę, która stara się wspomagać kierowcę po zjechaniu z utwardzonej drogi.
Pod maską Forda Focusa Active kombi znajdziemy silniki benzynowe 1.0 EcoBoost (125 KM) i 1.5 EcoBoost (150 i 182 KM) oraz diesle 1.5 EcoBlue (120 KM) i 2.0 EcoBlue (150 KM). Produkcja modelu już się rozpoczęła i można go zamawiać (przynajmniej w Niemczech).