Ford E-Tourneo Custom i E-Transit Courier pierwszy raz pokazane w Polsce
Na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym odbywającym się w Katowicach Ford zaprezentował swoje dwa nowe modele. Zarówno E-Tourneo Custom, jak i E-Transit Courier dostępne są z napędem elektrycznym. Byliśmy na tym wydarzeniu i widzieliśmy z bliska oba auta.
Ford Pro, jednostka amerykańskiego producenta skierowana do biznesu, zaprezentował na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach dwa nowe modele - E-Tourneo Custom oraz E-Transit Courier. Jak wskazuje litera "E", są to pojazdy to elektryczne.
Ford E-Tourneo Custom jest dość przestronnym autem, oferującym maksymalnie dziewięć miejsc. Auto dostępne będzie w dwóch wariantach długości oraz w trzech wersjach wyposażenia.
W odmianie podstawowej, Limited, znajdziemy m.in.:
- system dostępu bezkluczykowego
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości
- kamerę cofania
- reflektory statyczne Full LED
- automatyczną klimatyzację
- podgrzewaną przednią szybę
- 13-calowy ekran multimediów
- 17-calowe felgi
W wariancie Active klienci będą mogli liczyć m.in. na:
- funkcję domykania bocznych drzwi przesuwnych
- automatyczną klimatyzację trzystrefową
- podgrzewane przednie fotele
- nawigację satelitarną
- automatyczne hamowanie w czasie cofania
Odmiana Titanium X jest równoległa do Active, ale, jak deklaruje Ford, przeznaczona dla klientów o nieco innych potrzebach. W samochodzie znajdziemy m.in. tylne światła LED czy system kamer 360 stopni. Standardem w tej wersji jest również w pełni skórzana tapicerka.
Ford E-Tourneo Custom oferowany jest z napędem na przód i silnikiem o mocy 218 KM. Akumulator trakcyjny o pojemności 64 kWh zapewnia zasięg do 325 km (według norm WLTP).
Za Forda E-Tourneo Custom klienci będą musieli zapłacić od 233 060 zł netto, za krótszy wariant w odmianie wyposażenia Limited. Odmiana Active to koszt 242 950 zł, zaś Titanium X - 248 870 zł. Ceny dłuższej odmiany prezentują się następująco: Limited od 235 060 zł, Active od 244 950 zł i Titanium X od 250 870 zł.
Drugim z zaprezentowanych w Katowicach elektrycznych modeli jest E-Transit Courier. On również będzie dostępny w dwóch wariantach długości, a ponadto w trzech odmianach nadwozia, czterech wariantach wyposażenia i dwóch wersjach napędowych - o mocy 136 KM lub 218 KM.
Ford informuje, że jego inżynierom udało się poprawić wszystkie parametry dotyczące ładowności. W efekcie szerokość między tylnymi nadkolami wynosi 1 220 mm, dzięki czemu van może po raz pierwszy przewozić dwie europalety.
Ford deklaruje, że ceny tego modelu w Polsce zaczynać się będą od 215 610 zł netto.
Produkcja obu modeli rozpocznie się na początku 2025 roku, a ich oferta wraz z cennikami zostanie zaprezentowana jesienią tego roku.