Fiat 500X Sport - crossover lekko zadziorny
W ofercie Fiata debiutuje właśnie nowy model - 500X Sport. Wbrew pozorom nie chodzi wyłącznie o pakiet stylistyczny!
Samochód zachęca m.in. czerwonym kolorem nadwozia "Seduzione", dostępnym wyłącznie dla tej wersji (przy czym wybrać można również inne kolory). Fiat 500X Sport otrzymał też listwy progowe boczne i nadkola w kolorze nadwozia, zderzak tylny przypominający dyfuzor, podwójną chromowaną końcówkę wydechu oraz system oświetlenia Full LED.
Na tym jednak zmiany się nie kończą. Cechą szczególną jest np. sportowe zawieszenie o niższym o 13 mm prześwicie (w porównaniu z wersjami Urban i Cross). Na liście opcji znajdziemy aluminiowe obręcze kół o średnicy aż 19 cali.
Auto otrzymało ponadto najmocniejszy silnik z oferty modelu 500X - benzynowy 1.3 FireFly Turbo o mocy 150 KM, który standardowo sparowany jest ze zautomatyzowaną, dwusprzęgłową, skrzynią biegów DCT.
Oprócz zawieszenia inaczej zestrojono też układ kierowniczy. Fiat podkreśla, że auto stworzono z myślą o ludziach, którzy czerpią przyjemność z prowadzenia. Poprawki w podwoziu pozwoliły zmniejszyć podsterowność aż o 26 proc. i nadsterowność nawet o 17 proc.
W kabinie znajdziemy m.in. czarne przednie słupki i deskę rozdzielczą, specjalną grafikę wskaźników, aluminiową gałkę dźwigni zmiany biegów czy sportową, skórzaną, podciętą u dołu, kierownicę.
Wraz z 500X Sport debiutuje także nowa wersja Sport 500L. Sport wyróżnia się wyrazistym wyglądem, dzięki takim elementom, jak: dwukolorowe nadwozie, matowe czarne 17-calowe felgi aluminiowe czy obudowy lusterek bocznych i obramowanie tylnych świateł wykonane są w kolorze szczotkowanego tytanu.
We wnętrzu, w którym wyróżniają się nowe fotele pokryte czarną tkaniną z czerwonymi przeszyciami i logo 500, znajdziemy m.in.: tempomat, klimatyzację i system info-rozrywki Uconnect 7-calowym ekranem dotykowym i cyfrowym radiem DAB.
Ceny i pełną specyfikację nowych modeli (w tym osiągi) poznamy w najbliższych tygodniach.