Datsun GO - powrót po latach

Nisssan zaprezentował dziś pierwszy model Datsuna nowej ery - GO. Japońska marka zniknęła z rynku - a raczej została zastąpiona przez Nissana - w 1983 roku.

Pierwszy model należącej do koncernu Renault-Nissan marki nosi nazwę GO i został zaprojektowany specjalnie z myślą o sprzedaży w Indii oraz na tzw. rynkach wschodzących (początkowo: Indie, Indonezja, Rosja i RPA).

Karoseria Datsuna GO mierzy 3785 mm długości, 1635 mm szerokości i 1485 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2450 mm, tak samo jak w przypadku Nissana Micry.

Do napędu auta posłuży 1,2-litrowy silnik benzynowy o mocy ok. 70 KM, połączony z 5-biegową skrzynią ręczną.

Ze względu na budżetową konstrukcję model nie będzie prawdopodobnie oferowany w Japonii i Europie. Nissan szacuje, że - w zależności od rynku i wersji - jego ceny w Indiach będą się wahać w okolicach 5 tys. euro. Aby utrzymać koszty w ryzach, GO ma m.in. zintegrowane fotele i jedynie niezbędne wyposażenie.

Reklama

W przyszłości paleta modeli Datsuna wzbogaci się o kolejne modele. 

 

Historia Datsuna

Datsun to marka samochodów z wielkimi tradycjami. Niegdyś należała do firmy Jidosha Seizo, która w latach 30. ubiegłego wieku została przejęta przez koncern Nissan Motor. Po wojnie gama modeli japońskiego producenta obejmowała zarówno Nissana, jak i Datsuna. Te pierwsze auta należały zazwyczaj do wyższych klas, zaś pod marką Datsun wytwarzano głównie mniejsze modele. Wraz z rozwojem producenta i sukcesami na rynkach zagranicznych, pojawiła się potrzeba zunifikowania oferty rynkowej. Od 1981 r. stopniowo wycofywano z oferty modele Datsuna, zastępując je analogicznymi autami z logo Nissana.

msob

Najdroższy japoński samochód w historii -  ZOBACZ ZDJĘCIA

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy