Buick także z Europy

W zakładach Opla w niemieckich Ruesselsheim będzie produkowany jeden z modeli Buicka na rynek USA. Opel wycofa się z kolei z rynku chińskiego.

Na razie nie wiadomo, który z modeli będzie wytwarzany w Niemczech; prawdopodobnie chodzi o blisko spokrewnionego z Insignią sedana Regal, SUV-a bazującego na kolejnej generacji Antary lub kabriolet oparty na Cascadzie. W przyszłości w Ruesselsheim będą produkowane jeszcze dwa kolejne modele. W związku z tym zakłady zostaną poddane przebudowie wartej około 245 mln euro. Obecnie są tam montowane modele Insignia oraz Zafira Tourer

Reklama

Przy okazji Opel zapowiedział wstrzymanie eksportu swoich aut do Chin z początkiem 2015 roku. Niemiecka marka zniknie z chińskiego rynku po ponad 20 latach obecności. W tym czasie nie zdołała zdobyć sympatii klientów - w ubiegłym roku 22 dealerów Opla sprzedało 4365 samochodów. Dla porównania, Buick uzyskał wynik 810 tys. sztuk. Najpopularniejsze Buicki bazują zresztą na modelach Opla - Astrze i Insignii.

Krok ten wpisuje się w zmiany w strategii koncernu GM, mające na celu wzmocnić Opla w Europie, zwłaszcza w rodzimych Niemczech, i skonsolidować działalność pozostałych marek na innych rynkach. 

msob, źródło: Automotive News

Samochody używane: Opel Astra III, Volkswagen Golf V - OPINIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy