BMW X3 - trzecia generacja zaprezentowana

BMW zaprezentowało właśnie zupełnie nową odsłonę swojego SUVa klasy średniej, któremu nie szczędziło nowinek technicznych.

Nie będzie zaskoczeniem, kiedy napiszemy, że choć nowe X3 zaprojektowano zupełnie od podstaw, bardzo przypomina poprzednika. Wprawne oko dostrzeże jednak większy grill, przednie reflektory przypominające choćby drugą generację X1, a także światła przeciwmgielne, które nie są już okrągłe. Z tyłu niewątpliwym wyróżnikiem są ciekawie zaprojektowane reflektory w technologii LED 3D (niestety, to opcja) oraz dwie osobne końcówki wydechu, obecne w każdej odmianie.

Deska rozdzielcza z kolei to już zupełnie inna bajka. Jej rozplanowanie jest oczywiście typowe dla BMW, ale nowe X3 korzysta z rozwiązań, które debiutowały w serii 7, a następnie w serii 5. Takie elementy jak dźwignia zmiany biegów z umieszczonymi obok niej przyciskami zmieniającymi tryby jazdy, wirtualne zegary (na 12,3-calowym wyświetlaczu) czy też dotykowy ekran systemu multimedialnego z funkcją sterowania gestami, przeniesiono bezpośrednio ze wspominanych limuzyn. Natomiast kierownica czy panel klimatyzacji (opcjonalnie 3-strefowej), nieznacznie się tylko różnią. Na listę dodatków trafił też duży, kolorowy wyświetlacz head-up, wentylacja foteli przednich oraz kluczyk z dotykowym ekranem.

Reklama

Nowe BMW X3 jest jedynie 6 cm dłuższe od poprzednika i ma większy o 5,5 cm rozstaw osi, ale producent zapewnia, że ilość miejsca w środku jest zauważalnie większa. Bez zmian pozostał za to bagażnik - nadal ma, skądinąd całkiem pokaźne, 550 l. Tylna kanapa jest dzielona w proporcjach 40:20:40 i można ją przesuwać wzdłużnie oraz regulować kąt pochylenia oparcia.

BMW chwali się, że trzecia generacja X3 będzie cechowała się świetnym zachowaniem na drodze. Ma być to zasługą między innymi obniżenia masy własnej samochodu (o około 50 kg mniej, od poprzednika, zależnie od wersji) oraz idealnego jej rozkładu między osiami.

Pod maskę auta trafi na początku 2-litrowy "benzyniak" w dwóch wersjach mocy - 184 KM (20i) oraz 252 KM (30i), a także 3-litrowa jednostka o mocy 360 KM w usportowionej odmianie M40i (po raz pierwszy w historii modelu). Diesle z kolei będą dwa - 2-litrowe 20d (190 KM) oraz 3-litrowe 30d (265 KM). Wszystkie wersje standardowo łączone są z 8-biegową skrzynią ZF oraz napędem na wszystkie koła (poza bazowym silnikiem benzynowy, gdzie xDrive jest opcjonalny).

Nowe BMW X3 zadebiutuje na wrześniowym salonie we Frankfurcie, natomiast na drogi wyjedzie jesienią.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy